• Svanboet

Att planera en förlovning

Jag blev friad med ring och allt och att ringen sen inte passade, det gjorde ingenting

Jag tror att det som de flesta tjejer drömmer/fantiserar om är ett romantiskt frieri som är väl genomtänkt och sen har det ingen större betydelse var man är. Är din tjej en blyg person så är det kanske lättare att vara hemma än framför publik. Som tidigare talare sagt så är det viktigare vad du säger än hur omgivningen ser ut.

• Svanboet

Något man ska undvika... hmmm

Att på allt för likgiltigt sätt förklara att eftersom HON vill det så är det ok med dig - tar lite udden av det hela.

Sätta förväntningarna för högt på att allt måste vara perfekt för jag tror ärligt inte hon märker när du väl ställer frågan vad det var för färg på servetterna

Och, fast det var gansak charmigt, fråga inte som min m2b gjorde - Vill du ha en sån här? - LITE mer romantiskt borde du kunna formulera frågan

Ett definitivt måste... Jag drar alla tjejer över en kam och säger kärleksförklaring! Okej, vissa tjejer gillar inte gullgull men jag tror ändå att hon vill få höra orden komma från dig om vad hon betyder för dig och att du vill inget hellre än bli hennes man och leva lyckliga alla dagar.

• Svanboet

Spännande

Det låter väldigt mysigt planerat än så länge.

• Svanboet

Förlovningsringar måste beställas och kan därför inte bytas om de är i fel storlek. MEN fel storlek ändrar man ganska lätt. Bäst vore det ju om du kunde komma över en annan av hennes ringar som du vet passar på ringfingret - så gjorde min sambo men det blev fel iaf för ringan han använde var för liten.

Är du det minst osäker på stilen så välj en annan ring eller atrapp.

• Svanboet

Då ska ni vara bara hon och du! Picknicken tycker jag låter underbar och det där med att stå på knä tycker jag är överdrivet men det är ju min åsikt. Min blivande gick ner på knä vilket resulterade i att jag också skönk ner på knä väldigt fort när han plockade fram ringen. Om ni nu redan sitter på bryggan. Sätt dig mitt emot henne och titta henne i ögonen. Spelar absolut ingen roll om du blir rörd eller om hon blir rörd - det kommer bara öka på känslan och stämningen. Det är ett stort ögonblick för de flesta och det ska kännas - tycker jag

MackanB skrev 2009-08-03 22:51:54 följande:
    Tror inte att det blir på en restaurang, av den anledningen att vi träffades vid havet och att vi båda är ganska blyga. Känns bäst om det är hon och jag enbart.
  • Svanboet

MackanB - Jag tror nog alla tjejer som "hjälper" till här i tråden är väldigt avundsjuka på din blivande/tillfrågade vid detta laget. Det låter helt underbart och visst kan man vara nervös, det pirrar ju i mig bara jag föreställer mig situationen.

• Svanboet

Hur gick det?

Nyfiken i en strut tittar in

• Svanboet

Grattis!

MackanB skrev 2009-08-31 13:29:01 följande:
    Det gick jättebra!Det skedde hemma i lägenheten, av alla ställen. Hade köpt rosor och godishjärtan som jag placerat ut och tänt ljus. När hon väl kom så visste hon nog inte alls vad jag tänkte göra, men när jag väl gick ner på knä och frågade så svarade hon ja direkt :)Sen sjönk vi ihop på golvet och bara myste. Efter champagne och mys begav vi oss ut på stan för att leta ringar. Hittade de vi ville ha och nu bär vi dom, med vetskapen om att vi en dag ska gifta oss :)
Svar på tråden Att planera en förlovning