• Maalina

Att planera en förlovning

Hej Markus!

Det jag tycker att du ska ta hänsyn till är vad du och din flickvän brukar göra tillsammans. När känner du att ni gör någonting som ni bara älskar? Är det när ni sitter hemma och kollar på film med hämtad thaimat? Är det när ni är ute och dansar? Är det när ni går promenader i skogen? Är det när ni äter på en lyxig restaurang eller kanske när ni är på en picknick vid havet?

För min del hade jag älskat om min pojkvän friade till mig när det bara var vi två, men inte nödvändigtvis hemma utan vid en vacker plats med en picknickkorg... Något utöver det vanliga, men ändå inte "för mycket" som en lyxrestaurang, för där hade inte jag känt mig hemma...

Vad gäller frågan om ring eller inte så har jag en idé om det också (hämtat från mina egna drömmar eftersom jag gärna vill vara med och välja ring själv) och det är att man friar med någonting som symboliserar en förlovningsring. Du kan till exempel binda en ring av blommor eller grässtrån och förklara att du vill att ni ska välja ut ringarna tillsammans. Om du tycker att det känns dumt att din flickvän ska gå runt med gräs runt fingret en längre tid så kan ni ju åka direkt från picknicken/middagen/hemifrån och köpa ringar...

Vad långt det blev! Hoppas du fått något tips som du gillar!

Lycka till!

Malin

• Maalina

Absolut! Gullgull är obligatoriskt! Berätta vad hon betyder för dig och varför du vill spendera resten av ditt liv med henne. Och att du skulle bli lycklig om hon ville bli din fru...

Och glöm inte att skriva här sen och berätta hur det gick ;)

• Maalina

Vad spännande! Picknick är supermysigt! När är det du har tänkt genomföra din plan?

• Maalina

Jag hade nog också hellre valt en tillfällig ring... Eller som flera andra har föreslagit; försök att få låna en atrapp i en smyckesaffär.. Om hon gillar den ringen så kan ni ju alltid byta en den mot en "riktig" likadan.

Det är nog minst lika vanligt med förlovningsring med stenar, så det gör inte det inte lättare att välja "rätt"..

• Maalina

Det blir nog superbra tror jag. Det låter som en toppenplan! Ett tips är att du tar med en liten flaska champagne som du gömmer nånstans som du tar fram när du får ett ja ;)

• Maalina

Haha, helt klart! Jag vill också bli friad till :(

• Maalina

Här är en till nyfiken som tittar in ;) Tell us!

Svar på tråden Att planera en förlovning