• Blåvingen

070809

Fler brudar med samma bröllopsdag som vi? Om mindre än 2 veckor alltså...

• Svar på tråden 070809
  • Suss o Jonas

jepp här äe en till....
    hinner inte med allt som inte är fixat men det löser sig nog

• Jiel o Deps

VI!

Mycket att gör, så lite tid och så fruktansvärt mycket nerver!
    Hur långt har ni kommit? Vad kan man ha glömt? Bara 8 dagar kvar nu!

• Suss o Jonas

Intå fått kontakt med kantorn så vet itne om han kan spela de låtar vi vill ha att gå in och ut till.

Inte klar med festhäfte och vigselhäfte (= kan inte lämna in det för tryckning)

Inte klar med skoroch kläder till kidsen

Måste boka in kidsen och M2B för klippning

Transporten är inte klar

mycket smått kvar

• Jiel o Deps

Ja, då är det lite att göra... Har ni semester?
    Jag tog nästan en heldag och bara satte i gång att beta av vår lista. Jag ringde hit och dit och fixade med en det ena och en det andra. Sedan kändes det jätteskönt.
    Om man avsätter några timmar till just bara bröllopet så hinner man rätt mycket.
    Fast jag ska inte säga något, har en del kvar jag med.
    Tycker det är svårt det här med detaljer som man känner sig lite osäker på, jag drar mig för att göra det klart iaf jag skulle ändra mig...

Själv har vi kvar:
    * att klippa till löparna (tapet)
    * göra bordsplacering och kort till det
    * göra CD-fodral
    * skriva ut texter (som roliga ordningsregler osv)
    * baka tårtor (varför bestämde vi att vi skulle göra dem själv?)
    * hämta blommor och göra egen brudboll och alla andra blomdekorationer
    + en himla massa mer smått

• Jiel o Deps

Så hur går det med er? Bara 5 dagar kvar nu!
    I fredags, just det klockslaget som vår vigsel är på, satt jag hos frissan och gjorde mig fin då det slog mig och om precis en vecka framåt skulle jag stå framför VF med min älskade och avlägga löften. Gösses vad pirrigt det kändes!

• Blåvingen

Har nog fått fatt i kusin som ska agera fotograf. Trots vi bestämt hemlig vigsel med endast föräldrar och våra barn inblandade - utan deras vetskap alltså. Men får inviga kusinen i det hela, så... Men det är ett hinder mindre. Inte kul att VF återkommer från semestern dagen innan. Vi har inte bestämt ett smack! Mer än plats, datum och klockslag. Sen hur har vi ingen hum om... Ja jisses! Och morgongåva till M2B är inte klar, för MP3-filerna strular. Suck. Men igår fick jag till min väska som jag själv sytt av mitt avklippta klänningssläp. Nu ska jag snart ner och färga håret, så är den biten ur världen. Imorgon eller på tisdag ska jag fixa naglarna, eller ska jag vänta till onsdag? Denna velighet!

• Suss o Jonas

Har nu kvar:
    *Festhäftet (ska lämnas in till trykeri i morgon)
    *Vigselhäftet (kopierar jag upp själv)
    *Bordsplacerings kort
    *Klippa kidsen
    *Köpa skor till Kidsen
    *Kavaj till äldsta grabben
    *Fixa en toakorg
    *Kolla av alla transporter (bilen vi ska åka i är sönder, sambon åkte just till Gbg för att hämta delar)
    *Stryka alla kläder
    *Packa kläder till de två stora som ska till sin mamma och till Kasper som ska till mina föräldrar
    *Fixa en lärakännalek
    *Städa bilen om den blir färdig
    *Dekorera kyrkan och lokal
    *Hämta tårtställning och dekorera den
    *Packa till oss själva

• Suss o Jonas

Fy vad jag inte hinner med allt...kan man så här sent skippa allt och rymma?

Men men...NU har jag semester så nu ska här fixas och donas...

• Blåvingen

Har "semester" med två barn hemma som tycker sommarlovet nu är för långt och tråkigt med sitt syskon :-/ Vilken tur att vi inte ska ha något stort baluns, utan middag på resturang med endast föräldrar och barn. Men det räcker och blir över. Igår fick jag färgat håret och fixat lite smålull, idag ska jag fixa manikyr+pedikyr. Men det börjar pirra ordentligt i magen nu...

• Jiel o Deps

Ja, det känns som om sakerna som ska fixas aldrig tar slut!
    Var i dag och fixade naglarna i en stad 7 mil bort, hade stressat himla mycket innan och fick stressa hem som en galning då jag skulle på spraytanning här hemma straxt efter. Dessutom var jag bakis, då jag fick min möhippa i går.
    I morgon inbillar jag mig att det inte blir lika stressigt, men det blir det säkert!

Suss o Jonas: det finns ingen som kan hjälpa dig? Ja, förutom din m2b? Fast det känns nog väldigt mycket när man radar upp det, i verkligheten kanske det inte tar alls så lång tid som det ser ut att göra. Det är straxt innan bröllopet om kvinnan är som mest effektiv, läste jag någonstans.

Svar på tråden 070809