070809
VI!
Mycket att gör, så lite tid och så fruktansvärt mycket nerver!
Hur långt har ni kommit? Vad kan man ha glömt? Bara 8 dagar kvar nu!
VI!
Mycket att gör, så lite tid och så fruktansvärt mycket nerver!
Hur långt har ni kommit? Vad kan man ha glömt? Bara 8 dagar kvar nu!
Ja, då är det lite att göra... Har ni semester?
Jag tog nästan en heldag och bara satte i gång att beta av vår lista. Jag ringde hit och dit och fixade med en det ena och en det andra. Sedan kändes det jätteskönt.
Om man avsätter några timmar till just bara bröllopet så hinner man rätt mycket.
Fast jag ska inte säga något, har en del kvar jag med.
Tycker det är svårt det här med detaljer som man känner sig lite osäker på, jag drar mig för att göra det klart iaf jag skulle ändra mig...
Själv har vi kvar:
* att klippa till löparna (tapet)
* göra bordsplacering och kort till det
* göra CD-fodral
* skriva ut texter (som roliga ordningsregler osv)
* baka tårtor (varför bestämde vi att vi skulle göra dem själv?)
* hämta blommor och göra egen brudboll och alla andra blomdekorationer
+ en himla massa mer smått
Så hur går det med er? Bara 5 dagar kvar nu!
I fredags, just det klockslaget som vår vigsel är på, satt jag hos frissan och gjorde mig fin då det slog mig och om precis en vecka framåt skulle jag stå framför VF med min älskade och avlägga löften. Gösses vad pirrigt det kändes!
Ja, det känns som om sakerna som ska fixas aldrig tar slut!
Var i dag och fixade naglarna i en stad 7 mil bort, hade stressat himla mycket innan och fick stressa hem som en galning då jag skulle på spraytanning här hemma straxt efter. Dessutom var jag bakis, då jag fick min möhippa i går.
I morgon inbillar jag mig att det inte blir lika stressigt, men det blir det säkert!
Suss o Jonas: det finns ingen som kan hjälpa dig? Ja, förutom din m2b? Fast det känns nog väldigt mycket när man radar upp det, i verkligheten kanske det inte tar alls så lång tid som det ser ut att göra. Det är straxt innan bröllopet om kvinnan är som mest effektiv, läste jag någonstans.
Men då har du ju hunnit med rätt mycket iaf!
Ja, det är tyvärr lätt att fräsa lite åt varandra när det är stressigt. Men lustigt nog har det inte varit så för oss den här gången, i stället tycker jag att vi har varit extra kärleksfulla mot varandra den senaste tiden. Kanske beror det på att vi faktiskt ska gifta oss!? Han har varit riktigt underbart genom allt stress. Fått saker att hända och gjort saker för mig att jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det.
chenda86: Tack så mycket! Och grattis!
Oj... Ja det blir lite i sista minuten med VF då. Kom själv på nu att jag kanske borde ringa våran. Vi har skrivit en vigselceremoni, men han har ju inte ens läst det.
Det kan vara krångligt med hemlig vigsel ja. Men hade han inte kunnat ta ledigt då? Eller finns det folk som hade anat då?
Hinner egentligen inte att sitta här men ville bara hoppa in och önska er en riktigt underbar dag i morgon!!
Själv vigs vi kl 13:00 och måste verkligen komma i säng snart.
Ja, det är vi! =D
Vår dag blev helt underbar! Vädret var toppen och alla verkade trivas. Min man var fruktansvärt snygg och jag kunde verkligen se hans kärlek till mig i hans ögon. Vår vigselförrättare svimmade visserligen straxt innan vigseln (av värmen, han är gammal) men annars funkade allt som det skulle.
Även jag fick en massa ris innanför BH'n. Den natten sov vi hemma, vi jag hur trötta som helst, men dagen efter åkte vi till Norrköping för fyra nätter på hotell. Där vi bara kunde rå om varandra.
Som morgongåva gick vi och tatuerade oss tillsammans exakt en vecka efter vigseln.