Inlägg från: Blåvingen |Visa alla inlägg
  • Blåvingen

070809

Fler brudar med samma bröllopsdag som vi? Om mindre än 2 veckor alltså...

• Svar på tråden 070809
  • Blåvingen

Har nog fått fatt i kusin som ska agera fotograf. Trots vi bestämt hemlig vigsel med endast föräldrar och våra barn inblandade - utan deras vetskap alltså. Men får inviga kusinen i det hela, så... Men det är ett hinder mindre. Inte kul att VF återkommer från semestern dagen innan. Vi har inte bestämt ett smack! Mer än plats, datum och klockslag. Sen hur har vi ingen hum om... Ja jisses! Och morgongåva till M2B är inte klar, för MP3-filerna strular. Suck. Men igår fick jag till min väska som jag själv sytt av mitt avklippta klänningssläp. Nu ska jag snart ner och färga håret, så är den biten ur världen. Imorgon eller på tisdag ska jag fixa naglarna, eller ska jag vänta till onsdag? Denna velighet!

• Blåvingen

Har "semester" med två barn hemma som tycker sommarlovet nu är för långt och tråkigt med sitt syskon :-/ Vilken tur att vi inte ska ha något stort baluns, utan middag på resturang med endast föräldrar och barn. Men det räcker och blir över. Igår fick jag färgat håret och fixat lite smålull, idag ska jag fixa manikyr+pedikyr. Men det börjar pirra ordentligt i magen nu...

• Blåvingen

Börjar komma i den fasen att jag blir rent virrig. Har ingen aning om vad som ska göras mer och är inte allt klart??? Vandrar runt i ett pirrigt vaccum, liksom. Men så är det ju VF som vi inte får fatt i förrän dagen innan (semester)! Kom ju på när vi hade bestämt sist ATT han kunde osv, VAD ska han göra? Jo, givetvis viga oss, men hur och hur ska vi prångla ihop hans program med vårt - som ju blir dagen efter samtalet per telefon... Och gubben - han jobbar halvdag på bröllpsdagen Men det är väl något vi får ta, eftersom vi valt hemlig vigsel.

• Blåvingen

Ska jaga VF imorgon. Vi har inte spreciella önskemål om själva cermonin, vad den ska innehålla. Den får inte bara vara över på 4 sekunder. Och sen ska det hållas hemligt in i det sista.
    Gubben försökte ta sig ledigt, men det har varit simskola för tösen och andra ledigheter, så chefen bidde inte allt för glad för den 7'de oxå. Men halvdag gick att lösa, och vi vigs 16.30, så det hinns säkert. Killarna är ju ofta klara så fort man säger "ska vi åka då?", när en annan ska börja packa och göra sig klar DÅ!
    Nu har jag i alla fall fixat naglar, och börjat med lite smått och gott. T.ex. bränt mig i solen idag Och jag som hade jobbat så att få bort tidigare "bikiniband" (som jag inte tycker jag har haft uppe idag...)
    Nä, imorgon ska jag hämta mina blommor och antingen på kvällen binda buketterna mm, eller så blir det på fredag förmiddag, beroende på hur packning och barn blir... Sen är det väl som sagt mest VF. Känns nervigt att ta kontakt så in i det sista, för då är det liksom dags

• Blåvingen

Då är vi fruar allihopa nu då! Vi hade en varm dag med stressigt ombyte på hotell. Vandring upp till Rådhuset, där vi spanade efter svärföräldrarna (som ALLTID är i god tid). Istället far mina föräldrar upp och vinkar (och dom är ALLTID försenade - minst en kvart). Så var den "överraskningen" över... Men dom hade visst klurat och misstänkt, för vi fick både kort och present på resturangen efteråt. Sen hade de dragit dit mina syskon och deras familjer, så det bidde kokt ris i bh'n i alla fall. Och stjärnströssel i håret och lite rosenblad i urringningen Sen vandrade vi genom halva stan och blev betittade och kommenterade - endast fina kommentarer hörde vi, innan vi var framme på resturangen. Där fick vi fin service och god/mycket mat! Efter en natt på ASVARMT hotell utan syre och med minibadkar (som vi inte ville använda för det var för varmt!) åkte vi hem efter frukost. Nu glittrar en fin ring på mitt finger, ett par fina morgongåve-örhängen i öronen och jag är så nöjd så att vara fru till min älskade make.

Svar på tråden 070809