Inlägg från: Det stora Blå |Visa alla inlägg
  • Det stora Blå

Någon som varit på Sicilien nyligen och vet prisläget på ön??

Har inte varit på den ön på ett tag, men Italien brukar vara en liten aning dyrare än t ex Grekland.
    Extra dyrt runt medelhavet brukar det vara under juli och augusti på ALLA resmål .
    Taormina och Naxos är ju "gamla" turistorter så de vet nog om att ta betalt (Sicilien i övrigt är ju ganska fattigt).
    Skulle tippa att Cefalu är mycket billigare än t ex Taormina med omnejd. Över Taormina råder litet "jet-set".

• Det stora Blå

Vi gillar Portugal, men det var ett tag sedan vi var där oxå (är ö-fixerade). Skulle vilja åka dit i september, men inte till Algarve.
    Har släkt på Kreta, så numera blir det Kreta vare sig vi vill det eller inte

Jag har läst dina inlägg, och jag tror att ni skulle gilla SAMOS jättemycket och staden Phytagorion. En bit utanför den staden finns det fina hotell. Jag tror att Ving har längst erfarenhet av den ön.

• Det stora Blå

Maten är väl som i Grekland i övrigt, ev. litet inspirerad från Turkiet, som ligger, och finns t.o.m. inom synhåll vid klart väder = x-tra shoppingmöjligheter via en dagstur dit.

De har ett SAMOS-vin på Samos, i övrigt vet jag inte, eller kommer ihåg.

Ni kan oxå ta en färja över till Patmos, en söt liten ö.

Hyr en bil och åk runt på Samos.

• Det stora Blå

Alternativ till billiga "sista-minuten-resor" ???

Välj små resebyråer, med flygbolag som får dåliga slot-tider = förseningar = ersättning från bolag, hemförsäkring och Visa-kort.

Skämtar bara

• Det stora Blå

Lycka till! Bra val!

Såg att Ving skrev att deras allra mest nöjda gäster hade varit just på Samos.
    Hoppas de sluppit skogsbränder i år, så det är grönt och fint överallt.
    Ta badbåten till Samiopoula.
    Besök byarna Chora och Milli (nära med taxi)och ät där.
    Undvik "turistfällorna" vid vattnet/hamnen i Pythagorion, sök upp restauranger på "bakgatorna".

Ni kommer att få en toppensemester!

Svar på tråden Någon som varit på Sicilien nyligen och vet prisläget på ön??