Inlägg från: Jasägare |Visa alla inlägg
  • Jasägare

Någon som varit på Sicilien nyligen och vet prisläget på ön??

Vi var i Céfalù i början av juli och var supernöjda med det. Särskilt med tanke på att det var minst 36 grader varje dag, bodde på fint hotell med stor balkong med utsikt mot havet, promenadavstånd till stranden som var liten och gullig - det var i slutet av stranden och alltså inte inne i stan, vilket vi var glada för. Eftersom vi hade det så bra på vår balkong handlade vi hem mycket goda delikatesser och sätt där och myste med utsikten mot havet.
    Men vi upplevde det inte som dyrt.
    Nu känns det inte som om jag kommer ihåg ett enda pris... men vi var supernöjda och kom till och med hem med pengar på fickan.
    En dag hyrde vi bil (en liten men med helförsäkring och ac kostade 90?) och åkte längs kusten via Messina, Taormina och en pytteliten stad högt ovanför Taormina och där var det inte heller dyrt. En lasagne har jag för mig kostade 6?, färskpressad citronjuice 3?.
    Vi körde till Etna och tog bergsbyarna på vägen hem. Mycket fin tur, även om det var snirklig på många ställen!
    De italienska glassarna kan man ju aldrig få för många av och de kostade max 2?. En stor flaska vatten 1,5 ?.
    Jajja, hoppas att det ger nån slags prisindikation. Vi var hur som helst så himla nöjda och glada att vi åkte dit vi gjorde.

Svar på tråden Någon som varit på Sicilien nyligen och vet prisläget på ön??