Lajsan skrev 2009-08-24 21:47:55 följande:
Jag vet faktiskt inte vad min drömvikt är, känner bara mej klumpig och kläder som inte sitter fint. Vet inte när jag var nöjd med min kropp sist. Frågan är hur man lyckas fortsätta går ner sen efter ett tag, när min man är mycket mer överviktig än mej, tror han väger 130 kg, vi älskar att sitta och mysa framför tv:n med div godis...
Sånt där är svårt. Min m2b har börjat få en långsamt växande mage. Han är till viss del i min mening ansvarig för mina extra kilon eftersom när jag försöker äta sunt på vardagarna så kommer han traskande med sin chipspåse och då är det svårt att stå emot eller bli sugen på något att smaska på... Han är ganska så ointresserad av att skärpa till sig. Jag skulle vilja att vi började träna ihop, men vi har så olika sportintressen. Men jag har börjat säga till mig själv att bara för att han förslappar sig måste inte jag det. Just nu trivs jag ju inte med min kropp och det påverkar hela min lust till att träna, ha sex, motivation till att skärpa mig. Ja alltid. Jag sover sämre och har fått flottigare hy. Men jag kan inte tvinga honom att skärpa sig bara för att jag vill skärpa mig. Därför är det tur att BT finns!!! Vi ska hjälpa och stötta varandra. Tänk den där fantastiska känslan när man lyckas. Vi ska fixa detta Lajsan, och jag tror att det viktigaste mottot är skynda långsamt. Gör en liten förändring i taget annars faller allt pladask. Det är en stor sak att förändra vanor, men vi ska fixa det