Inlägg från: LyckligTjej |Visa alla inlägg
  • LyckligTjej

Vi som gifter oss 3/7 2010

Tänk att vi har mindre än ett år kvar tills våran underbara dag Vi kan väl samlas här alla vi som gifter oss den 3/7 2010, dela våra tankar, tips osv.
    Vi håller vårat bröllop hemligt än så länge så det är sååå trist att inte ha någon att prata bröllop med

• Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010
  • LyckligTjej

Jag har min klänning klar, va och provade i torsdags och hittade min drömklänning så nu blev det så att jag hyr den. Va först inne på att beställa från Kina men jag kunde inte motstå denna Känns väldigt bra att ha det klart.

• LyckligTjej

avtryck skrev 2009-08-30 09:53:52 följande:
    LyckligTjej: vad blev det för klänning för dig?

En vit axelbandslös klänning med pärlor o broderier och låångt släp, va lite fundersam på hur jag ska handskas med släpet under hela kvällen men hon skulle göra som en krok bakpå klänningen så jag kan fästa upp släpet... det är en underbar klänning
    Påminner om den klänningen som jag vistat på min blogg;
    http://julibrudens.blogg.se

• LyckligTjej

avtryck skrev 2009-08-30 20:14:55 följande:
    LyckligTjej: tittade på din blogg, klänningen var jättefin! jessie81: även din klänning låter jättefin! Pärlor är fint som kontrast på klänningar tycker jag! Var ska ni andra gifta er?Vi har preliminärbokat lokal i Huskvarna, men bor i Stockholm. Förutom lokalen har vi mest tänkt och pratat än. Planerar borgerlig vigsel utomhus.

Jag kan tyvärr inte avslöja vart vi kommer att gifta oss, vi håller våra bröllopsplaner
    hemliga. Dock kommer vi att avslöja när vi skickar ut save the date - kort tillsammans
    med julkorten

• LyckligTjej

Vi har hittills bokat; Frisör;en vän till mig, Fotograf; också en vän till mig. Det som vi klurar på nu är middagen. Min m2b har en kompis som är jättedukrig kock så vi kommer att höra om han vill ställa upp men vi har även pratat om att beställa catering.
    Inbjudningskorten är klara, dem beställde vi på www.calligraphen.se
    Därimot håller jag på att pyssla med save the date korten,
    är jättekul

julibrud10 skrev 2009-10-17 09:12:06 följande:
    Hej, hur går det för er? Har ni hittat fotograf, frisör mm? Jag letar för fullt! och klurar på inbjudningskort....Tänkte göra de själv. Hur ska ni göra?
  • LyckligTjej

Hittar nu inte kvittot men våra inbjudningskort kostade ungefär 750kr inkl kort, tryck och kuvert och frakt på 30st.
    Vi valde ett enkelt kort med guldbrun text, korten heter Kleopatra.
    Va in på Calligraphens hemsida nu och dem kostar 7kr/st + tryck och kuvert.

Åh va roligt att prova brudklänningar, jag har också varit och provat en gång och hittade då en klänning som jag gillade så jag bestämde mig för den men nu när man har suttit och kikat på internet så harman ju hittat ett helt dussin klänningar till som jag tycker är så fina. Tur att man har lite mer tid på sig eftersom klänningen inte kommer att beställas förrän i februari

julibrud10 skrev 2009-10-17 16:21:18 följande:
    Jag vill göra en enkel men personlig inbjudan... Vitt papper, våra namn i olika typsnitt, sidenband i ljuslila och stämpel med text eller bild.. Letar inspiration överallt just nu!Men så väldigt mkt billigare än att beställa tryckta inbjudningar blir det nog knappast nu när jag räknat på det.... Lycklig tjej, hur mycket kostade det hos Calligrafen för kort,tryck och kuvert?Ring har vi redan bestämmt!Längar till att få ha den brevid förlovningsringen!!!!Jag har en solitär-ring i vitt guld som förlovningsring och vigselringen är en alliansring även den i vitt guld. Min blivande ska ha en likadan men utan stenar. Hur ser/tänker ni era ringar?Var för ca 2 veckor sedan och kollade på klänning för första gången- guu va roligt de va! Nu på måndag är det dax igen, nya butiker och märken!
  • LyckligTjej

Vi har också suttit och funderat på bröllopsresor och det lutar mot att vi kommer att åka till Thailand
    Det vi inte kan bestämma oss för är om vi ska åka iväg på tumanhand eller låta våra barn följa med, dem är idag 3 och 5år.
    Vore jättekul att åka hela familjen och samtidigt skönt att få resa iväg själva. Hur kommer ni andra att göra?

aikidoaasa skrev 2009-10-18 14:38:50 följande:
    Det är det datumet som vi ska gifta oss på också!!! Det är ingen hemlighet för de runt oss då vi vill att även de ska kunna vara med på allt det roliga. Kompisar som är med ut och kollar klänningar... mammor som får vara med och planera... en pappa som våndas över hur mycket som han tycker att de ska bidra med etc... (Vi betalar själva men pappa är helt inställd på att det är en skam om inte brudens far betalar för en del av kalaset... så det som de vill lägga till blir endast en bonus som gör så att vi kanske kan lägga mer på något område)Inbjudningskorten skall vara hemmagjorda och vi vet hur vi vill ha dem. (har pysslat med det nu i veckan )Festlokalen är bokad... men väntar fortfarande på att de ska skicka bekräftelsen. När jag får en röst igen (sjuk) så ska jag ringa och kolla vad det är som hänt. Det ska väl inte vara några problem men man vill vara säker.Kyrkan är bokad, det blev exakt den tiden som vi ville ha så vi är glada. Bröllopsnatten är bokad. Nu ska vi bara komma på exakt vilken resa som vi vill göra som smekmånad... vi har aldeless för många alternativ som vi är sugna på! Fästmannen kollar runt på hur vi ska göra med transport till/från kyrkan så han tycker det är spännande. Han är riktigt duktig på att kika in saker han också så det är inte alls bara jag som håller i allt. Jag längtar mig sjuk till nästa sommar!!! Om ni är nyfikna så är det idag den 18/10: 8 månader, 2 veckor och 1 dag kvar till dagen D för oss!
  • LyckligTjej

Har precis varit inne och lagt en beställning på ett par skor på Matildas Fest Ännu en sak att stryka från listan

• LyckligTjej

Åh det låter välidgt fint
    Vi kommer att ha vitt såklart, lila, silver och lime.

aikidoaasa skrev 2009-10-21 00:52:23 följande:
    Vilka färgteman kommer ni alla att ha?Vi kommer ha tre: vitt (självklart), petrol och (typ) carmosinröd.Vi har testat lite med att kombinera dem i olika utföranden och vi tycker att det blir riktigt snyggt. (Våra mammor blevså glada också för det är deras favoritfärger också. )
  • LyckligTjej

Vi träffades på sommaren och båda ville gifta sig på sommaren.
    Min m2b ville först att vi skulle gifta oss på midsommardagen
    men jag kände inte lika starkt för det så då blev det den 3 juli istället

Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010