Inlägg från: julibrud10 |Visa alla inlägg
  • julibrud10

Vi som gifter oss 3/7 2010

Hej, vi har precis bokat kyrka och lokal till den 3/7 2010! Känns väldigt bra. Nu funderar jag över färgtema och blommor. Hur har ni tänkt det? Vilka blommor är billiga vid den tiden? Har funderat på syrenlila och grönt som tema....men utan syrener! Försöker hålla kostnaden nere...men det är svårt!

• julibrud10

Hej, hur går det för er? Har ni hittat fotograf, frisör mm? Jag letar för fullt! och klurar på inbjudningskort....Tänkte göra de själv. Hur ska ni göra?

• julibrud10

Jag vill göra en enkel men personlig inbjudan... Vitt papper, våra namn i olika typsnitt, sidenband i ljuslila och stämpel med text eller bild.. Letar inspiration överallt just nu!

Men så väldigt mkt billigare än att beställa tryckta inbjudningar blir det nog knappast nu när jag räknat på det....
    Lycklig tjej, hur mycket kostade det hos Calligrafen för kort,tryck och kuvert?

Ring har vi redan bestämmt!Längar till att få ha den brevid förlovningsringen!!!!Jag har en solitär-ring i vitt guld som förlovningsring och vigselringen är en alliansring även den i vitt guld. Min blivande ska ha en likadan men utan stenar.
    Hur ser/tänker ni era ringar?

Var för ca 2 veckor sedan och kollade på klänning för första gången- guu va roligt de va! Nu på måndag är det dax igen, nya butiker och märken!

• julibrud10

Haha, jag börjar oxå få bridezilla-vibbar, jag blir iaf mer och mer insnöad i planerandet...Men njuter av det! Visst är det roligt!?!

Lycklig tjej- det va ju väldigt bra pris på Calligraphen! Ska kolla där lite mer.

Avtryck- din idé med fotografier lät ju jätte-fint och orginellt! Har ni svat-vitt tema oxå?

Vi funderar oxå på smekmånad...Kostar så mycket att resa långt i juli! Vi ska resa till turkiet veckan efter vigseln här för att gifta oss där oxå då min blivandes familj och släkt bor där, sen kanske vi tar ett flyg till grekland en vecka för att vila upp oss! Vi har inga barn, förstår att det måste va svårt att välja att åka som familj eller par..

• julibrud10

Jag e oxå från STHLM...

• julibrud10

Vi ska gifta oss på södermalm i sthlm och även ha festen där. Ska ha möte med cateraren imorgon, men vi ska också försöka göra lite själva tex tilltugg till champagnen, efterrätt och vickning. Alkohol får vi ta med själva tack och lov!

Men endå springer kostnaderna iväg och jag har lite svårt att motivera mig själv att lägga så stora kostnader på ett bröllop...Samtidigt som jag inte vill kompromissa utan göra det som vi verkligen vill ha det!
    Vad har ni andra för budget? och får ni hjälp med kostanderna av era föräldrar?

Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010