kappellösa, ja jag kanske inte ska ge upp på en vintageklänning riktigt än då! det är ju alltid värt att spana i alla fall! för jag är också ca 40-42 och rätt "framtung" haha. Din brokadklänning låter riktigt fin! Jag vill göra samma sak och hoppas att min klänning kommer funka till min doktorandexamen också. Kanske inte lika lätt om den är vit, men man kan ju få den färgad kanske..
bride in the city, din klänning låter fantastisk! Spännande att nån beundransvärd har burit den också :). Du får berätta efter bröllopet!!
Jag skulle faktiskt föredra att gifta mig i en annna färg än vit, men min kille är inte riktigt med på den idén! Han är underligt traditionell för en annars rätt alternativ person! Jag är mer traditionell än honom generellt, men skulle gärna gifta mig lite mer okonventionellt!
Cltsp... ja, *suck* Candy Anthony... det är ju förtsås drömmen!
Tack, jag hoppas verkligen att vårt bröllop blir fantastiskt... just nu känns det lite kärvt för vi har inte lyckats spara ihop så mycket pengar än! Men vi har inte satt datum än och det blir nångång i vår/sommar så vi har ju lite tid på oss.
Vår vigsel blir i Bournemouth, antagligen på en 'register office', alltså borgligt. Men deras register office är en gammal och vacker byggnad och själva rummet är väldigt smakfullt så det känns helt okej! Sen vet vi faktiskt inte hur vi ska göra med festen!!
vi vill inte hyra lokal, åtminstone inte från det vanliga utbudet här i england (fula heltäckningsmattor och takplattor och generellt fult fult fult)..... vi har funderat på att vara på en bar, vi känner några som driver en liten fin bar där vi skulle kunna vara gratis eftersom vi skulle fylla stället med gäster (stängd för allmänheten då alltså). Men den baren ligger på en gata som kanske inte är den vackraste... så jag vet inte hur jag känner för det faktiskt!
hursomhelst så ska vi bara bjuda de närmaste vännerna och vår familj till själva vigseln, och sen bjuda alla våra vänner till festen. jag funderar på att äta middag med de närmaste efter vigseln och sen bjuda folk till kvällen och skippa att bjuda de flesta på mat, förutom lite tilltugg kanske... kan man göra så?!!
Vart och hur ska ni hålla era bröllopsfester?
När det gäller musiken vet vi precis hur vi ska ha det, vi har nämligen så många vänner som är musiker eller spelar i band eller är dj:ar, så det kommer bli jätte bra tror jag!
vi har faktiskt jätte tur som känner folk för nästan allt vi behöver! fotograf, frisör, sömmerska, florist... :) inte för att vi får allt helt gratis då förstås, förutom musiken och mitt hår!
Jag har tittat på ett program som går här i england som heter "four brides" där fyra brudar går till varandras bröllop och betygsätter allt, vinnaren får sedan en lyxig smekmånad. Väldigt trashigt program men jag måste erkänna att jag har tittat på vartenda avsnitt! haha. Men det har också fått mig att inse att de flesta bröllop är likadana och hur vanligt det är att gästerna tycker det är rätt trist emellanåt.... så jag funderar rätt mkt på hur vi kan ställa till med nåt extra speciellt som alla kommer tycka är fantastiskt!
Oj nu blev det ett långt inlägg! hoppas ni orkar läsa ;)
ps. junebug.. 50-talsklänning i spets i perfekt storlek?! KÖP!!