Inlägg från: kapellösa |Visa alla inlägg
  • kapellösa

En tråd för vintagebrudar!

Här kommer jag instormande, äntligen en tråd för mig! Jag har ett sidenfodral från 40-talet hängandes i min garderob som skall modifieras lite och användas som brudklänning. (dessutom behöver jag gå ner de 10 cm i midjan som jag "växt" sen jag köpte klänningen)
    Jag köper mina vintageklänningar hos en exentrisk dam som har en liten liten affär på sturegatan i stockholm. Affären heter 'Saker och ting' och är nog på totalt 15 kvm och det finns klänningar överallt!
    Om man vill ha lite gammaldags underkläder så är mitt tips den intressanta butiken längst upp i PUBhuset. Där finns det mesta man kan behöva till en burleskshow, underbara 50-tals inspirerade kläningar och även.. hmmm.. diverse 'leksaker'.

• kapellösa

Junebug och Linie, var inte så oroliga vad storleken beträffar! Jag har köpt fler vintageklänningar än vad min studentplånbok egentligen klarar av och jag var en kurvig och framtung strl 40-42 innan jag gick upp mina 10cm i midjan. Så till ungefär storlek 40-42 brukar det finnas klänningar, åtminstone hos 'min' exentriska tant. Sen beror det ju även på vad man har för kroppsform.
    Mitt fodral är ett grå/beige/vitaktigt sidenbrokadtyg så den är ju inte vitvit på något sätt. Borde försöka lägga upp en bild nån dag.. och försöka komma i den UTAN korsett!

• kapellösa

Bride in the city skrev 2009-09-03 23:57:21 följande:

Poängen med klänningen är att jag kan bära den många gånger till. Det är bara på min bröllopsdag det är en brudklänning.
    Jag känner likadant, min 'brudklänning' kommer jag bära på min diplomering också. Och förhoppningsvis blir jag klar med min examen innan det är dags för giftermål!
Svar på tråden En tråd för vintagebrudar!