Inlägg från: Cltsp |Visa alla inlägg
  • Cltsp

En tråd för vintagebrudar!

Åh *suck* vintageklänningar är ju så underbara!

Linie, ert bröllop låter fantastiskt! Vart ska ni ha vigsel/fest?

Ni som bor i England har ju Candy Anthony runt hörnet! ;) Jag skulle kunna gfta mig igen bara för att få ha en av hennes klänningar ;P

Måste verkligen kolla in "saker och ting" nästa gång jag är i Sthlm.

KatjaB, gud vad härligt med 20-tal, berätta med hur ni har tänkt! :D

• Cltsp

Tack, vi hade så underbart roligt den dagen :) Vi gifte oss i ett museum här i stan som just nu har en utställning med en massa coola prylar bl a från 50-talet.

Jag håller med dig om att de flesta bröllop är likadana och att det är trist. Det låter ju dock som om ni kommer ha ett jätteroligt och annorlunda bröllop som är mer ni :) En bar låter ju hur mysigt som helst!

Linie skrev 2009-09-09 21:26:52 följande:
    PS. cltsp, jag tittade på dina bröllopsbilder.... underbart!! älskar din klänning! var hade ni ert bröllop?
  • Cltsp

Åh vilken snygg klänning, jag älskar turkost!!

• Cltsp

Det låter härligt! När jag tänker på den tidsepoken tänker jag cigarettmunstycken, rökiga jazzlokaler, snygga hårprydnader med fjädrar och glamour. Läckert!

Har ni nån särskild Frank Sinatra låt utvald? Vi tänkte ha Fly me to the moon under vår vigsel men det blev inte så sedan. Vi körde Marilyn Monroe och Ricky Nelson ist.

KatjaB skrev 2009-09-11 09:11:32 följande:
    cltsp: vi har tänkt ha lite 20-30 tals inspirerade kläder, dock är klänningen inte en tidstypisk rak och enkel variant utan mer princessig i formen, men med satin och spetsar och med sweetheart-format liv. Sambon ska ha kostym med väst i samma färg, käpp och plommonstop. håret ska ligga i 20-talsvågor och en bulle i nacken, och just nu håller vi på med danskurs för att lära oss sväva fram på dansgolvet till Frank Sinatra, lite wienervals för att övergå till quickstep eller foxtrot. Får se hur det blir i slutändan. Sen försöker vi få en känsla avglamuor och svunna tider i dukning osv.. lite gammaldags känsla på det. Helt 20-tal blir det ju som sagt inte, men det är tidsepoken 20-40 tal som är inspirationen iallafall
Svar på tråden En tråd för vintagebrudar!