Inlägg från: Junebug |Visa alla inlägg
  • Junebug

En tråd för vintagebrudar!

Oh här vill jag gärna vara med, gifter mig nästa år och har redan påbörjat jakten efter den perfekta vintageklänningen från 50-talet. Håller stenkoll på e-bay och www.poshvintagegirl.com.

Men tycker samtidigt det vore kul att få prova, någon som har tips om bra vintage-affärer med brudklänningar i Sthlms-området (mer än beyond retro då)?

• Junebug

Tack, bra tips!
    Jag har nästan gett upp hoppet om en vintageklänning... majoriteten av dem jag hittat har haft midjemått på kring 63 cm, vilket jag som storlek 38 inte är i närheten av. Men det är gott om tid kvar och absolut värt att leta vidare..

• Junebug

Ja candy anthony klänningar är ljuvliga, om man ändå hade råd.. :)

Jag har faktiskt hittat en 50talsklänning i spets i en liten vintage affär i sundbyberg av alla ställen, funderar på att slå till i veckan! :O 700 kronor, överkomligt pris och perfekt storlek.

Men jag ska springa till saker och ting i veckan och spana vidare!

• Junebug

Har ni bestämt vilka låtar ni ska gå in/ut till? Det finns ju så många att välja på!

Jag har budat på ett klänningsmönster på ebay nu och kontaktat en sömmerska.. så det lutar åt att jag kommer sy upp en klänning. Den blir vadlång (dvs tea-length) med sweetheart-urringning och mycket vidd i kjolen, tror det kan bli fint. Hur går det för er andra med klänningar?

Katja B;
    Vi funderar på att ha "It had to be you" med Frank Sinatra. Sinatra känns som ett måste på bröllop :)

Vi har gått på Lindy hop kurs två terminer, kan varmt rekommendera det! Hyfsat lätt att lära sig och väldigt roligt! Vi tänkte dansa swing till vår första låt, men nu funderar jag på att börja med en lugn istället.

Svar på tråden En tråd för vintagebrudar!