Inlägg från: Lälla |Visa alla inlägg
  • Lälla

Tärnor som håller i ljus??

Jag ska gifta mig i februari och vill ha mycket levande ljus i kyrkan. Jag har funderat på att ha 2 tärnor och kom på tanken att de kanske kunde hålla i ljus istället för blommor. Vad tycker ni om den idén? Det kanske blir jobbigt att hålla i ljus i 1 timme?

• Svar på tråden Tärnor som håller i ljus??
  • Lälla

Ja de var ju en idé att ha något så de kan ställa ifrån sig om det blir jobbigt.
    Jo det var tanken på luciatåg som fick mej att tänka på ljus. Jag vill ju så klart inte ha något luciatåg, men är ju väldigt fint med ljus eftersom det är på vintern..

• Lälla

Ja det är risk för luciavarning.

Oj, ja så långt hade jag inte tänkt, vore ju tråkigt om man inte får tända ljus! Och..kostnadsfråga också.. hm.. mycket att tänka på!

• Lälla

Ja, det är lite så jag har tänkt + i fönstren och i ljuskronorna. Men bäst att kolla upp som sagt att man ens får ha så mycket ljus. Nej, egentligen gillar jag lucia så det gör inte jättemycket om det blir lite luciafeeling. =)Om man sätter några blommor på ljushållaren på nått sätt kanske det blir mindre luciakänsla..

• Lälla

Allehanda: jag tänkte mer att de skulle gå in med något i handen med ljus och blommor, inte att de skulle sitta på bänkarna.

Ja ja, det är ju tur att man får göra preciis hur man vill på sitt EGET bröllop även om det skulle bli luciafeeling.

• Lälla

tack för alla idéer. Jag får tänka på saken =)

Ljusslinga inbunden lät ju intressant...

Svar på tråden Tärnor som håller i ljus??