Inlägg från: allehanda |Visa alla inlägg
  • allehanda

Tärnor som håller i ljus??

Nu vet inte jag hur er kyrka ser ut men i väldigt många kyrkor så finns det en ljusbärare där man vanligtvis tänder ljus, i och utanför gudstjänsten. Kanske kan ni sätta ljusen där? Jag är rädd att det blir lite Lucia varning annars.
    Kolla upp med fördamlingen så att ni verkligen får tända så mycket ljus som ni vill ha( det är en kostnadsfråga och ibland en ren brandfråga).Där jag jobbar så måste jag börja jobba en knapp timme före normal arbetstid om alla ljus skall tändas, vilket betyder att ljuständning förekommer inte på vigslar.
    Tycker själv att det är vackert en när man måste betala 2 timmar övertid för det kanske det kommer i en annan dager.

• allehanda

Har en bild på en bänkljusstake i mitt galleri. Det är inte det lättasta att sätta dit blommor också. Glaset blir varmt som f-n.

• allehanda
    Lälla skrev 2009-08-07 16:32:20 följande:
    Allehanda: jag tänkte mer att de skulle gå in med något i handen med ljus och blommor, inte att de skulle sitta på bänkarna.Ja ja, det är ju tur att man får göra preciis hur man vill på sitt EGET bröllop även om det skulle bli luciafeeling.
    ÄHH vem har lurat dig att tro att man själv bestämmer?
  • allehanda
    Hedebris skrev 2009-08-07 21:01:22 följande:
    en annan idé hade varit att ni har ljus i hållare i altargången som är släckta. och att tärnorna går med någon form av tändpinne och tänder ljus för ljus i altargången. så när du kommer in så är alla ljusen tända
    Tekniskt omöjligt det skall sitta en glascylinder runt ljusen och det är lite bökigt+det ser inte precis vackert ut när man kollar så att ljusen tar sig samtidigt som man står med ljuständaren i högsta hugg i ena handen och glascylindern i den andra.
Svar på tråden Tärnor som håller i ljus??