Inlägg från: konstigabaralillajag |Visa alla inlägg
  • konstigabaralillajag

Det blev inte jag heller. Och då var jag tärna på det bröllopet...
    Jag hoppas (det finns ngr få tjejer som inte träffat ngr av våra vänner innan)att mina vänner bjudit med ALLA tjejer som är inbjudna till min möhippa...

Miss Biii skrev 2009-08-07 11:09:29 följande:

jo deet tycker jag oxå... men jag är nämligen inte överhuvudtaget kontaktad inför en möhippa, ska på bröllopet om nga veckor... ledsen
  • konstigabaralillajag

Men är det en av tärnans obligatoriska roll i hela sammanhanget att planera möhippa?
    När jag blev tillfrågad om att vara tärna så berättades det inte vilka förväntningar man som tärna hade på sig. Jag är en person som aldrig varit på ett enda bröllop i hela mitt liv innan detta... visste inte ngt om vad vigsel, möhippa osv var (är inte så jätteintresserad av bröllop)
    Det kan väl lika gärna vara nära vän, släkt eller toastmadame?

Lilla fröken H skrev 2009-08-07 12:41:38 följande:

Är det inte tärnan som fixar möhippan?
  • konstigabaralillajag

Så gjorde jag. Fast vi har ingen tärna, toastmaster eller toastmadame eller ngn form av kontaktperson till vår fest. Men jag lämnade en lapp på alla inbjudna gästerna till en av hans närmaste vän (han frågade efter det) och han har styrt upp det hela tillsammans med alla andra kompisar...
    Om jag får en möhippa vet jag inte men jag gråter inte blod för det... huvudsaken är att de kommer på festen och vill fira dagen med oss :)

Men vi förväntar oss inte heller en svensexa alt möhippa. Men imorgon är det dags för min nu ovetandes sambo att få uppleva en heldag med hans närmaste vänner... Det blir spännande...

• konstigabaralillajag

Tack, det var det jag ville ha svar på :)

Jag stod inte bruden närä, kände henne ytligt och blev tillfrågad som tärna iom att sambon skulle vara bestman och hennes 1:a val inte kunde ställa upp.

passionsblomman skrev 2009-08-07 16:18:11 följande:
    Nej det är det egentligen inte, det är som Aleta sa förut vännerna som ska fixa. Men jag gissar att det faktum att tärnan ofta står bruden extra nära gör att det är vanligt att hon tar på sig lite ansvar att dra igång det hela, och att det utifrån det verkar ha blivit ett "etablerat missförstånd" att hon SKA göra detta.
Svar på tråden Vett o etikett ang. möhippan