• Miss Biii

Vett o etikett ang. möhippan

Hej allihopa.
    Lite funderingar ang. möhippan och vilka som ska vara med på den. Alla jag pratat med menar att ALLA tjejer som är bjudna till bröllopet ska bli informerade/inbjudna till att delta i möhippan. Är det nån som känner till detta? Jag har annars rätt bra koll på traditioner o vad som är "rätt o fel" i dessa samanhang men just detta är jag lite fundersam över... Någon som vet?? Det verkar ju vettigt att bjuda in ALLA och inte bara lilla tjejgänget....tycker jag :))

• Svar på tråden Vett o etikett ang. möhippan
  • Bridemma

När vi har fixat möhippa så har bjudit in alla tjejer som har en relation till bruden, och inte kusins nya tjej som brudne inte träffat osv.... Men det var mest för att det blev så otroligt många. Svårt att hitta en aktivitet som passar allas typ och ekonomi.

Men jag kan se en fördel med att bjuda alla, för då har man träffat alla vid bröllopet!

• Miss Biii
    konstigabaralillajag skrev 2009-08-07 11:05:18 följande:
    Jag tycker att det tillhör vanligt vett att man frågar alla som är bjudna till bröllopet om de vill deltaga på möhippan alt svensexan... sen får de själva avgöra om de vill delta eller inte.
    jo deet tycker jag oxå... men jag är nämligen inte överhuvudtaget kontaktad inför en möhippa, ska på bröllopet om nga veckor... ledsen
  • Miss Biii

Nä men ofta kan det ju vara trevligt för de "nya" att träffa tjejerna innan bröllopet oxå, blir ju en roligare fest oxå. Och är man fler får man ju in mer pengar till nått kul oxå, om man inte vill/kan/har råd tackar man ju bara Nej... men då är man frågad iaf...

Bridemma skrev 2009-08-07 11:05:34 följande:
    När vi har fixat möhippa så har bjudit in alla tjejer som har en relation till bruden, och inte kusins nya tjej som brudne inte träffat osv.... Men det var mest för att det blev så otroligt många. Svårt att hitta en aktivitet som passar allas typ och ekonomi.Men jag kan se en fördel med att bjuda alla, för då har man träffat alla vid bröllopet!
  • Miss Biii

fast då menar jag inte dem som aldrig träffat bruden, men det finns ju alltid tjejer som kanske inte ingår i tjejgänget men ändå känner bruden!

• varmasfalt

var på ett bröllop där det i inbjudan stod att man som gäst (kvinnlig) fick anmäla intresse för att delta i möhippan till tärnan...ganska smart!

• Miss Biii

det va ju supersmart!!!

varmasfalt skrev 2009-08-07 11:20:49 följande:
    var på ett bröllop där det i inbjudan stod att man som gäst (kvinnlig) fick anmäla intresse för att delta i möhippan till tärnan...ganska smart!
  • konstigabaralillajag

Det blev inte jag heller. Och då var jag tärna på det bröllopet...
    Jag hoppas (det finns ngr få tjejer som inte träffat ngr av våra vänner innan)att mina vänner bjudit med ALLA tjejer som är inbjudna till min möhippa...

Miss Biii skrev 2009-08-07 11:09:29 följande:

jo deet tycker jag oxå... men jag är nämligen inte överhuvudtaget kontaktad inför en möhippa, ska på bröllopet om nga veckor... ledsen
  • Miss Biii
    konstigabaralillajag skrev 2009-08-07 11:23:28 följande:
    Det blev inte jag heller. Och då var jag tärna på det bröllopet...Jag hoppas (det finns ngr få tjejer som inte träffat ngr av våra vänner innan)att mina vänner bjudit med ALLA tjejer som är inbjudna till min möhippa...
    det har dem säkert, du kanske kan pika lite
  • Bridemma

Jag trodde att det vanligaste var att just tärnan eller likannade fixade möhippan, är ju väldigt märkligt att inte bjuda tärnan!

konstigabaralillajag skrev 2009-08-07 11:23:28 följande:
    Det blev inte jag heller. Och då var jag tärna på det bröllopet...Jag hoppas (det finns ngr få tjejer som inte träffat ngr av våra vänner innan)att mina vänner bjudit med ALLA tjejer som är inbjudna till min möhippa...Miss Biii skrev 2009-08-07 11:09:29 följande:
Svar på tråden Vett o etikett ang. möhippan