Inlägg från: snaily |Visa alla inlägg
  • snaily

Kan min mamma överlämna mig?

Hej TS! Jag har svårt att svara på om folk skulle misstycka eller ej, alla tänker så olika i den här frågan har jag märkt här på BT men det är ju inte HELT upp till dig (er?), förstås gäller det att prästen/kyrkoherden i församlingen ska godkänna det hela först, om vigseln ska ske i en kyrka!

Miss Biii - kanske lite OT, men... Jag kan (bara nästan) förstå om en brud som har en speciell och nära relation till sin far vill bli överlämnad av denne. Men varför av sin farbror? Varför måste hon till varje pris bli överlämnad av en man? Retoriska frågor, jag förstår att du kanske inte kan svara då det inte var din vigsel, det där med farbrorn. Men varför tycka att det är fint!?! *förvirrad* Att i så fall välja sin mamma känns mycket bättre tycker jag, även om jag tycker det allra bästa alternativet är att man går in tillsammans i kyrkan.

• snaily

Miss Biii, nej DU sa ju inte att du tycker det måste vara en man! Så menade jag inte. Men din vän, hon med farbrorn - det känns lite som man har tänkt så när man väljer sin farbror (i pappans frånvaro), att det måste vara en man. Likadant med de som blir överlämnade av sina bröder, eller söner. Annars hade man ju lika gärna kunnat valt sin mamma, som man med största sannolikhet har en närmare relation till än sin farbror. Eller gått in själv, eller tillsammans

• snaily

Ok, nu har jag läst ditt första inlägg igen. Jag hajar att du tycker det kan vara fint att bli överlämnad av sin mamma, eller av sin farbror! Det var det jag menade att jag inte riktigt förstår, varför vissa människor (då menar jag inte bara du!) tycker att det är fint att bli överlämnad av sin farbror.

Men miss Bii, vi pratar ju bara förbi varann - lätt hänt på nätet - så jag tror vi kan ge upp diskussionen ungefär här. Om inte du vill ha sista ordet förstås

Svar på tråden Kan min mamma överlämna mig?