• Miss Biii

Kungligt bröllop - Madeleines tur!

Ena hyssterin har lagt sig, då kommer nästa... *suck* det är ju kul men media är INTE roliga... ush! det blir sååååååååååååå tjatigt.

Nu hade visst hovet dragit tillbaka nyheten men på damtidning.se står de fast vid infon... Stackars Madde, snacka om att syrran snor hennes glory...

Vem tror på kungligt dubbelbröllop?? HAHAHAHHAA vilken skandal det skulle bli, superkul o provocera!

Vi får följa utvecklingen, hoppas hoppas media är lite lugnare denna gång o inte tjatar i veckoooor.

• Svar på tråden Kungligt bröllop - Madeleines tur!
  • Miss Biii

idag är det fullt pådrag i media....

• Red Scarlet

Vad jag har hört har hovet godkänt förlovningen??

Jag tror att Madeleine har velat förlova sig länge men hon kanske inte "fått" det innan Victoria fått sitt frieri och börjat planera bröllop. Ska inte kronprinsen/prinsessan gifta sig först?

• Red Scarlet

Dubbelbröllop hade ju varit jättekul, men inte så troligt tyvärr Det hade dock säkert blivit billigare för skattebetalarna...o_O

• Linadesign

Red Scarlet skrev 2009-08-11 08:12:16 följande:

Dubbelbröllop hade ju varit jättekul, men inte så troligt tyvärr Det hade dock säkert blivit billigare för skattebetalarna...o_O
    Tydligen så räknar man med att intäkterna i samband med bröllopet kommer överstiga utgifterna många gånger om, så det är nog inte så illa för skattebetalarna som man kan tro. Om det stämmer alltså. Men så var det för danska och norska kungabröllopen iaf.
  • Red Scarlet
    Linadesign skrev 2009-08-11 08:19:22 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-08-11 08:12:16 följande:
    Tydligen så räknar man med att intäkterna i samband med bröllopet kommer överstiga utgifterna många gånger om, så det är nog inte så illa för skattebetalarna som man kan tro. Om det stämmer alltså. Men så var det för danska och norska kungabröllopen iaf.
    Jo jag har också hört det där, men jag undrar alltså..

Grejen är bara den att jag som skattebetalare inte har något problem med att Vickan ska gifta sig, det jag kan irritera mig på är om brudklänningen ska kosta 5miljoner osv... saker som känns rent slösaktiga. Tror inte att vi får in mer intäkter bara för att bröllopet är överflashigt och drunknar i flärd. Speciellt inte i de dystra finanstiderna som är nu m.m. Menmen.. det återstår väl att se!
  • Snäckan4
    Linadesign skrev 2009-08-11 08:19:22 följande:
    Vad jag har förstått så kommer pengarna tas från den statliga kassan men intäkterna som kommer av bröllopet kommer väl till största del tillfalla Stockholms stad eftersom det är där som bröllopet antagligen kommer stå. Så vi i resten av Sverige får vara med att betala men kommer inte att direkt få vår del av kakan senare. Då borde Stockholm stad hjälpa till att betala, inte staten...
  • Frulle

Jobbigt om Vickan var en gammal nucka som ville sitta hemma och virka bara!

Red Scarlet skrev 2009-08-11 08:11:36 följande:

Vad jag har hört har hovet godkänt förlovningen??Jag tror att Madeleine har velat förlova sig länge men hon kanske inte "fått" det innan Victoria fått sitt frieri och börjat planera bröllop. Ska inte kronprinsen/prinsessan gifta sig först?
  • Bride in the city

Roligt tycker jag att de nu kan förlova sig. Antar att de gifter sig under hösten 2010.

Man får väl jämföra kostnaderna för kungligheterna med kostnaderna för vilket stadsöverhuvud som helst; president t ex. Skulle vi gå över till republik måste vi välja stadsöverhuvudet, säg vart 4:e år. Valprocedurer och sen installation av en ny president som måste läras upp kostar ju också en del. Sett ifrån den vinkeln är nog kungashuset (inklusive fina bröllopsklänningar!) ändå trots allt rätt prisvärt.

Vad var det Silvias Dior-klänning kostade, om någon vet?

Några idéer kring vem som kommer att designa sessornas klänningar? Får Pär Engsheden något uppdrag, tro?

• Red Scarlet
    Frulle skrev 2009-08-11 08:59:07 följande:
    Jobbigt om Vickan var en gammal nucka som ville sitta hemma och virka bara!Red Scarlet skrev 2009-08-11 08:11:36 följande:
    Haha ja det skulle ha varit lite trist för Madde

Snäckan4: Jag håller med om att det blir orättvist om det ska räknas så!
Svar på tråden Kungligt bröllop - Madeleines tur!