Såna skillnader går ju att se förbi om man har ett jämspelt utbyte av varann på andra plan och är överens om att den där skillnaden är helt ok. Men vägen dit är inte självklar heller såklart, samtidigt som projektionen av hur lyckad han är kanske inte ska få stå ivägen för det som är eller kan vara bra hos er heller. Tricket är att inte se projektionerna (det är lätt att tycka och tro om andra) utan se människan. Kanske ger du honom nåt långt viktigare t ex? Eller så är skillnaden oöverstiglig, det finns inget allmängiltigt svar på det utan bara det svar ni tillsammans skapar.
Aurelia skrev 2009-08-11 12:33:45 följande:
En jobbig sak är att det känns som att han är på en helt annan nivå än mig. Han har ett toppjobb som chef, tjänar nästan fyra gånger så mycket som mig, umgås med väldigt många framgångsrika karriärmänniskor, har rest jättemycket och jobbat utomlands i flera perioder, är väldigt social och har en massa kontakter osv. Han är en typisk klassrådsordförande och jag är typiskt en sån som aldrig skulle komma på tanken att bli det... Det känns lite jobbigt, som att vara lite i underläge ständigt.