Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

Är det här rimligt???

Det lät otroligt billigt tycker jag! Det är bara att gratulera. Vi kommer betala närmre 1000-lappen per kuvert inkl allt utom tårta då. Visserligen på ett väldigt välrenomerat ställe, men billiga är dom inte

Jag hade också frågat efter menyer i olika prisklasser, just för att se lite skillnad över menyerna.

• kullaberg

Vi får ha egen bar efter middagen eftersom vi också har festen utanför deras ordinarie restaurang, i ett mindre hotell, och då vi har hela hotellet för oss själva får vi ta dit egen sprit efter middagen. Vi hade kunnat välja att ta dit egen dricka till middagen också, men då hade inte deras serveringspersonal och tallrikar mm ingått, så då hade man fått hyra det. Och eftersom vi vill ha så lite tricksande som möjligt valde vi hela paketet, vilket som sagt kostar lite...

Men vi är "bara" 50 gäster, hade vi varit 100 hade vi inte kunnat ha det så.

Men eftersom ni är på ett annat ställe, bör ni ju kunna få ta med er egen dricka efter maten?

Vi kommer också fråga om vi får ha med oss egna tilltugg till fördrinken istället för att beställa deras, för att komma billigare undan. Ev gör vi så med vickningsmaten också, där har vi inte bestämt riktigt än. Som sagt, skönt att slippa göra så mycket själv, men det blir ju en kostnadsfråga. Får se om man spränger budgeten på andra ställen, då får man kanske spara in på sånt här..

• kullaberg

Ja, jag tror också att det beror på var man bor. Själv är vår lokal en av de populäraste i bygden (nere i Skåne) när det kommer till bröllop. Visserligen ingen storstad men ändå ett väldigt populärt ställe, även för folk som inte kommer därifrån. Så det gör ju att priserna blir dyrare.

• kullaberg

Jag tycker man helt klart får sitta här och spekulera, det är väl det BT är till för?
    Jag är helt klart intresserad av vad ni kommer att få betala, nu när vi har spekulerat så mycket. Sen tycker jag det är intressant och se hur mycket priserna skiljer sig runt om i landet

Svar på tråden Är det här rimligt???