• MV85

För mig blir det bara fånigt att låta bli sex med sin respektive tills man gift sig om man inte är oskulder och jag förstår inte varför någon skulle vilja det.

För mig är sex ett sätt att uttrycka hur jag känner för min respektive, samtidigt som det ger ren fysisk njutning på ett sätt som inte går att uppnå på något annat sätt.
    Där med inte sagt att jag anser att man inte kan ha sex om man inte har ett förhållande - oh nej!
    Att klassas som "slampa" idag är att ha haft sex med flertalet partners under en begränsad tid.
    Själv tycker jag klassificeringen är totalt värdelös och att den borde försvinna.
    Fram för mer kvinnlig promiskuitet!
    TA FÖR ER!

hmmm åter till ämnet!
    Att vänta med sex vore för mig att vänta med att ta reda på om vi passar ihop eller ej på ett fysiskt plan.
    Det kan leda till den klassiska "good on paper, bad in reality" vilket jag absolut inte vill uppleva när jag redan sagt mina löften.
    Att prata om sex kan ge ett hum om vad den andre vill ha ja, men det kommer aldrig att ge er hela bilden.
    Jag har mer än en gång varit med om att prata med en man om sex, vi har låtit helt överens och allt har låtit perfekt... Sen kommer man dit att saker händer, o gissa vad? Det funkade inte alls! Det var katastrofalt dåligt och jag är glad att jag inte hade lovat honom evig trohet innan dess, för sådant sex hade jag aldrig kunnat leva med resten av livet.
    "sex är inte viktigt" säger man om man antingen inte är särskilt sexuell av sig, eller om man har ett sexliv som fungerar bra.
    Ett dåligt sexliv leder för mig till ett dåligt förhållande, så att gifta mig med någon o köpa grisen i säcken som någon uttryckte det (och någon annan förfasades över) vore för mig så totalt otänkbart att det finns inte.
    Sex ÄR viktigt, BRA sex ännu viktigare - i alla fall för mig.

Svar på tråden Vänta med sex