• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • eli2009

Väldigt fint när man väntar, speciellt om båda är oskulder

• londontjejen

Maste saga att jag tycker att det ar lite som att kopa grisen i sacken.
    Det ar viktigt att man passar ihop sexuellt. Jag skulle inte vilja upptacka att sexet ar daligt nar man redan har gift sig.
    Man maste helt enkelt testa sig fram ;)

• Fjosok

För mycket sex idag, har blivit något som man ger till höger och vänster och man kastar det på sophögen många gånger. Tragiskt, då man verkligen ger någon av sitt innersta jag.

Syvende och sist gör man som man själv vill dock UTAN att vi andra ska ojja oss. Nu kunde jag bara inte låta bli ...

• eli2009

Köpa grisen i säcken? tragiskt att tänka så:(

Hur vet du då att killen blir bra pappa? skaffa barn innan äkenskap? nåjaaa...folk gör som de känner för.

• SelMseh

Eli2009:
    Menar du att man inte vet om killen blir en bra pappa om man väntar med sex till efter bröllopet eller hur menar du? Klockan är mycket... :P

• londontjejen

Jag ar glad for de erfarewnheter jag fatt av andra killar innan jag traffade min blivande. Jag vet verkligen vad jag ger mej in pa o tanker att det ska halla resten av livet. Dessutom har vi redan ett barn tillsammans pa 2,5 ar sa vi kanner varandra ganska val ;) menar bara att man ska lara kanna varandra val innan man gifter sig eftersom att ett giftermal ar for livet o sex ar en del av lara kanna processen.

• SelMseh

Den handlar om att man bara varit med sin blivande eller sin nuvarande man eller fru så det är inte riktigt samma sak som att vänta till att man gift sig...

• Poca

Varför skulle man vänta? Sex är ju härligt och något man vill njuta av även innan man gifter sig! Att sex tillhör äktenskapet känns otroligt förlegat, det tillhör alla de förhållande man vill att det ska tillhöra oavsett om de varar två timmar eller 55 år. Jag förstår inte alls varför det skulle vara finare att vänta tills man gift sig. Bara att gifta sig med någon tycker jag är fint, att männiksor överhuvudtaget vågar sig på att lova evig kärlek när statistiken säger att det inte går, det är fint! Men sex, nej - det tycker jag man ska ha med de man känner för det när man känner för det! Dock alltid skyddat, man vill inte sprida sjukdomar!

Men, det är ju ett fritt land ;)

• Alexxxi

Man gör det som känns bäst för en själv. Alla har sina egna åsikter om huruvida det skulle kännas att ha sex på bröllopsnatten för första gången eller ha det innan.

Vill ni vänta så vänta.

Ni som tycker detta låter knasigt att "varför vänta, då vet man inte om man passar ihop i sängen". Man kan faktiskt diskutera med sin partner vad man gillar och ogillar. Det handlar inte om att bara hoppa i säng och hålla på som kaniner.

Sex ska också va nån fint som två människor delar med varann oavsett om man är oskuld eller haft 100 partner.
    Så ja, det är fint att vänta.

Men detta är ju bara vad jag tycker=)

Svar på tråden Vänta med sex