• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • londontjejen

Mv85 o bride in the city ville bara saga att era inlagg va sa bra precis sa skulle jag oxa vilja uttrycka mej.
    Borjade undra om jag va losslappt eller ??

• Meria84

Vi väntade inte tills vi var gifta, men vi väntade 4 år innan vi hade sex. Blev tillsammans när vi var 17 och vi kände bara att vi ville vänta ett tag (var oskuld båda två). Efter 4 år orkade vi inte vänta längre När vi gifter oss nästa vecka har vi varit tillsammans i 8 år.

Mörk Ängel skrev 2009-08-13 10:00:30 följande:

Om båda är oskulder så visst. Men samtidigt kanske man missar den här fantastiska passionen som man upplever i början. Den skulle jag inte vilja vara utan för allt i världen.
    Förstår helt vad du menar. Ville bara svara på denna Vi upplevde en stor passion och det blev som en nyförälskelse efter att sex kom in i bilden. Så jag kan tänka att detsamma kan hända för de som väntar tills de är gifta.
  • JustMeAndMyLove

Själv har man aldrig blivit ihop med någon förens efter man haft sex med personen. Men sen växte jag upp bland vänner som inte gjorde annat än hade sex, prata sex osv.
    Ångrar mig ofta, tror inte ag skulle väntat på att gifta mig, men hade velat haft en speciell första gång..

• londontjejen

Forsta gangen man hade sex va enligt mej o de flesta av mina kompisar ej nat speciellt mest obekvamt o pinsamt.
    Efter ett par ars ovning sa har man daremot lart kanna sin kropp o vad man tycker om i sangen. Har man dessutom varit med en partner en langre tid sa ar sexet oftast valdigt bra. Man kan slappa pa alla hamningar o bara njuta. Jag ar helt overtygad om att de som vantar med sex tills brollopsnatten ej far samma underbara kansla.
    I ett forhallande vaxer sexet till nagot underbart ju mer man lar kanna varandras kroppar.
    Ibland kan man behova jobba pa att sexet ska bli battre o jag ser hellre att man gor det innan brollopet an efter.

• SelMseh

Jag och min fästmö har aldrig haft sex, inte med någon, och kommer inte att ha det innan vår bröllopsnatt. Det kommer säkert inte vara den bästa stunden i våra liv men den kommer garanterat bli minnesvärd, kanske något man i framtiden kommer att se tillbaka och skratta åt. Men att få dela sin kropp med endast en person i hela livet ser jag som en förmån. När man inte haft sex och "prövat" sig fram så har man ju ingenting att jämföra med och det är ju det som är så fantastikst tycker jag. Att få pröva sig fram med den första man har sex med och se hur det utvecklas från att inte vara så klockrent till att bli hur bra som helst det kommer bli spännande och fantastiskt.

londontjejen: Jag ser hellre att man jobbar med att utvecklas i sitt sexliv när man är gift och kan ge sig själv utan att ens tänka tanken att detta av någon anledning inte är den sista jag delar med mig av till. Men det är bara min tanke och det beror ju helt på hur man ser på sex också.

• anne på grönkulla

Att ha sex är ju kanske att ge bort något av sig, men inte på ett sätt som gör de till en mindre värd gåva en annan gång.

• SelMseh

anne på grönnkulla: Så du menar att sex är en gåva som inte minskar i värde oavsett hur många man tidigare haft sex med?

Jag anser att när man har sex så ger man bort en bit av sig själv som man sedan aldrig kan ge vidare till någon annan. Så ju fler sexpartners desto mindre bitar att dela med sig av till sin blivande fru/man. Men som sagt, detta är bara mina åsikter.

• anne på grönkulla

Ja, jag kan ju bara tala för mig själv, jag blir inte mindre av att jag haft sex med fler före min man. Jag skulle heller inte föra ut nån annan åsikt som giltig för nån annan, men var och en fattar ju sitt beslut om hur man vill göra.

Däremot har jag bara sex med honom sen vi träffades, men det är ju en annan sak.

• Alexxxi

Tycker det är häftigt att du har väntat Selmseh, nu vet jag inte om du är kille eller tjej. Men ni kommer ha ett underbart minne att dela du och din fästmö=)

• shakynose

Själv hade jag aldrig velat avstå från alla roliga, romantiska och häftiga sexuella upplevelser som jag varit med om. Både jag och min nuvarande har varit sexuellt aktiva sedan tonåren, och detta har bevisligen INTE gjort att vårt sexliv brustit någonstans. Varken i romantik eller övrigt. Personligen så tror jag att den som anser att man ger bort sin sexualitet för evigt första gången man har sex lider av grova vanföreställningar, men det är såklart upp till var och en att göra det som känns rätt. Det är det allra viktigaste till syvende och sist.

Svar på tråden Vänta med sex