Jag vill bara säga att man inte behöver vara icke kristen för att tycka att det är ok med sex innan äktenskapet... Sen tänker jag att bibeln skrevs ju i en helt annan tid med andra möjligheter och seder än idag och att i alla fall jag förhåller mig till mycket av det som står i bibeln på ett lite mindre (eller kanske väldigt mycket mindre) bokstavligt sätt bland annat på grund av det. För mig är att vara kristen mitt egna förhållande till Gud och inte något som någon annan kan tycka och tänka om. För mig har det inte heller nåt att göra med hur ofta man går i kyrkan etc. Men det är min syn på det hela.. Håller med andra om att sex är en naturlig drift, liksom hunger, törst etc och nåt som absolut inte ska ses som en synd!
Stefan09 skrev 2009-09-27 09:38:29 följande:
Först vill jag säga att jag har en stark attraktion till min fästmö men sex räknar jag nog som den minst viktiga delen i en relation ändå. Jag ser inte hur folk inte kan förstå hur det handlar om respekt. Står det i Bibeln att det hör till enheten i äktenskapet så tror jag på det och vill lyda det så gott jag kan, varför synda när man kan låta bli? Jag kan förstå att ni som inte är kristna har en helt annan syn på saken och det är naturligt. De flesta har ju sexdebut vid 15-16 års ålder och är man verkligen mogen för det då? Sen tror jag att de flesta ändå inte vill ha sex bara för att ha det gjort utan för att det är något speciellt i en relation som man vill ge till en speciell person.