• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Stefan09

Det beror ju helt på hur du ifrågasätter eller hur...

• feministbrud

Stefan, lägg av nu!!!

Du skriver att vi ska chilla samtidigt som du slår fast "fakta" som du inte ens bemödar dig med att belägga samtidigt som ingen får ifrågasätta det. Genusforskning har definitivt med saken att göra.

Men då går jag väl på din linje och säger: Att män och kvinnor har lika svårt att vänta med sex är ett faktum och alla som inte inser det är provocerande!

Stefan09 skrev 2009-09-28 15:36:29 följande:
    Nu tycker jag det räcker med upprepningar det leder ju ingenstans ändå så chilla lite va. Jag håller med om att ni missförstår mycket här det är svårt att inte se. Ska vi försöka skriva lite ödmjuka inlägg istället för att blanda in genus forskning? Ingen har anklagat någon för något så tagga ner nu!Killar har helt enkelt svårare för att hålla på sig det är ett faktum även om alla har samma lust. Det är intressant att se skillnaderna mellan könen helt enkelt även om inte alla här håller med. Att skriva att någon har fel är helt korrekt väldigt provocerande.
  • Stefan09

Nej det är du som ska hålla dig till ämnet istället för att små tjabba! Det är ingen som mår bra av det varken här eller någon annanstans! Försök att anpassa dig till debatten feministbrud!

• feministbrud

Ok, det hör till saken: Varför skulle det vara skillnad för män och kvinnor att vänta med sex? Jag har inte fått svar på den frågan. Du slår fast att det är så utan att motivera. Jag ifrågasätter.

Stefan09 skrev 2009-09-28 15:50:29 följande:
    Nej det är du som ska hålla dig till ämnet istället för att små tjabba! Det är ingen som mår bra av det varken här eller någon annanstans! Försök att anpassa dig till debatten feministbrud!
  • Hammerman

"Hurr durr tjejer och killar är lika kåta men killar är ändå kåtare det är ingen självmotsägelse herp derp"

Ja, ungefär så låter det.

• Stefan09

Eftersom du har varit så otrevlig tänker jag lägga ner alla inlägg som svarar dig feministbrud.

• shakynose
    Hammerman skrev 2009-09-28 15:53:08 följande:
    "Hurr durr tjejer och killar är lika kåta men killar är ändå kåtare det är ingen självmotsägelse herp derp"Ja, ungefär så låter det.
    Mhm! Och alla som inte förstår det är otrevliga och vill bara mucka gräl.

Very clever indeed!

Alexxxi: Du får tycka vad du vill, men om du tycker att det är provocerande att få sina uttalanden ifrågasatta så tycker jag att du ska publicera dina uttalanden någon annan stans än här.
  • feministbrud

Ok, jag är både otrevlig och provocerande när jag försöker debattera, men ingen kan tala om för mig varför. Jag ska nu skriva varför jag tycker att denna fråga är otroligt viktig:

Kvinnor och män har sexualdrift. Genom alla tider och i de flesta kulturer så är det mer accepterat att män är kåta och ligger med fler än sin fru. Som tur är har vi haft en sexuell revolution i västvärlden och kvinnor får nu njuta av sex både före äktenskapet och i det. MEN vi kan inte ta någonting för givet och det är många många människor som anser att män har en starkare sexdrift och har svårare att motstå. De mest extrema idéerna med burka vittnar om detta, men också oskuldsbaler i USA är tecken på samma sak: Kvinnor kan genom sin blotta uppenbarelse locka män i fällan.

Jag tror att detta är bullshit och jag tror att det är farligt om unga tjejer och killar tror på detta. Tjejer kan bli sprängkåta på killar och killar kan tycka att tjejer är avtändande, även om de ser bra ut. Det är individuellt och bör så vara. Tvingas vi in i roller som vi inte kan leva upp till kan det leda till mycket sorg och smärta.

Det är därför jag ifrågasätter er. Era åsikter provocerar mig.

• Bride in the city

Kallas walk-over.

Säg som det är; män är rädda för att kvinnan ska bli gravid med någon annan man och ni vill inte betala för andra mäns barn. Det är ändå en sak jag personligen kan förstå och enligt uppskattningar föds det ju också en hel del barn med "annan far". Men jag tror inte man kan styra upp det genom att gifta sig med en oskuld.

Män har nog fått för sig att kvinnor kan kontrollera sin drift bättre i samband med kvinnor nobbat dem, om jag ska vara lite elak. Men det ska man förstås inte vara. Elak, alltså. Får öva på det.

Att romantisera sex anser jag vara en stor fallgrop i en relation och att göra stor sak av en kvinnans oskuld anser jag, som jag påpekat tidigare i denna tråd, vara något som förhindrar en vuxen relation.

Stefan09 skrev 2009-09-28 15:54:18 följande:
    Eftersom du har varit så otrevlig tänker jag lägga ner alla inlägg som svarar dig feministbrud.
  • Alexxxi
    Stefan09 skrev 2009-09-28 15:37:56 följande:
    Alexxi jag tycker inte du ska besvara inlägg utan sanning och innehåll helt enkelt, det är det ända sättet som går fram ibland.
Svar på tråden Vänta med sex