Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Vänta med sex

Tack för den kommentaren! Sex kan vara något fint och romantiskt, men det kan också vara något djuriskt eller passionerat, eller allt på en gång. Så länge man (båda) vill ha sex kan det aldrig bli fel enligt mig. När jag har sex så jag jag det tillsammans med någon för att båda vill, det är ALDRIG en gåva från mig till en annan. Det skulle kännas som någon form av prostitution. Usch vad jag ogillar det ordvalet!

Folk får gärna vänta om de vill, men jag skulle aldrig i hela mitt liv velat det och rent krasst så tycker jag att det är positivt att min man har haft andra före mig.

Bride in the city skrev 2009-08-14 13:27:31 följande:

Sex är inget man ger bort, sex är något man delar (en del delar det med sig själv).
  • feministbrud

Ibland är dåligt sex bättre än inget sex

maj2010 skrev 2009-08-14 13:43:05 följande:
    Bride in the city skrev 2009-08-14 13:27:31 följande:
    Amen! Och jag hade inte velat vara utan de sexuella erfarenheter jag hade innan jag träffade min blivande man. En del kanske var onödigt (dåliga one night stands), men jag ångrar inget.
  • feministbrud

Kul att du delar med dig av dina erfarenheter, Rowan. Och rosesarered, det var ju inte det hon menade. Jag håller med om att tjejtidnignar i synnerhet riktar in sig på att det bara är en fråga om teknik och övning.

• feministbrud

Respekten till gud lägger jag mig inte i, men vad har respekten till varandra att göra med att man väntar? Är det inte respektfullt att ligga med sin partner om denna är kåt och vill (och man vill själv)? Jag kan inte se varför det skulle vara respektlöst.

Stefan09 skrev 2009-09-26 00:19:17 följande:
    Vi väntar båda två eftersom vi anser att det hör till enheten i äktenskapet! Sen är det ju inte så svårt att vänta om man väl går in för det och vill det tillsammans. För oss handlar det mest om respekt dels inför varandra och dels inför Gud.
  • feministbrud

Imponeras du inte över tjejer som lyckas vänta? Eller tror du att tjejer har mindre lust?

Alexxxi skrev 2009-09-28 11:01:31 följande:
    Jag imponeras faktiskt av killar som lyckas vänta.
  • feministbrud

sms å fotboll skrev 2009-09-28 11:29:46 följande:
    Jag tycker det är strongt att ens orka ha sex efter ett bröllop med 350 gäster...
  • feministbrud

Aneldningen till att det inte är så vanligt är väl att i många kulturer så spelar det inte så stor roll om killen har legat med någon före äktenskapet. Det är bara viktigt att kvinnan inte har det.

Alexxxi skrev 2009-09-28 11:40:36 följande:
    Klart jag gör!!! Men det är inte lika vanligt att en KILLE väntar! Jag är tjej själv så jag vet om vi har mycket lust eller inte. Men i detta fall när det är en kille som skriver så riktar jag mitt snack mot killar och inte tjejer!
  • feministbrud

Precis, det beror på en massa saker. Jag tror därför inte att man ska vara så väldans mer imponerad av killar som väntar.

Stefan09 skrev 2009-09-28 12:47:53 följande:
    Fast det är nog mer muslimska länder tror jag. I sverige ska ju allt vara så jämställt och därför håller jag med Alexxi, vi gör ingen skillnad här och det var det vi utgick ifrån. Jag tror att det ligger mer press på en kille att ha sin sexdebut tidigt än för en tjej. Sen beror ju det på uppväxt, ort, kompisar och mycket annat också.
    Och Alexxxi: Om nu denna tråd handlade om individer så kanske du inte ska klumpa ihop folk i kön hller
  • feministbrud

Men varför då säga att könet spelar roll för sexdrfiten? på vad sätt är klumpande där intressant?

Och bråttom vet jag inte, men jag ser inget skadligt i att ha sex när man är kåt och tillsammans med någon i samma situation.

Stefan09 skrev 2009-09-28 13:19:57 följande:
    Fast lite klumpande är ju faktiskt intressant kan jag tycka.Alla utvecklas i olika takt och med olika behov men att vänta nått år med den sexuella utvecklingen är ju ingenting när man tänker på hela livet men det är mitt perspektiv. Varför ha så bråttom?
  • feministbrud

Och varför ska man vänta om båda vill bara för att man har hela livet på sig? Jag har hela livet på mig att resa, men jag tänker inte vänta till pensionen för det.

Hammerman skrev 2009-09-28 13:30:50 följande:
    Stefan09 skrev 2009-09-28 13:19:57 följande:
    Det finns en risk med det där tänket, och det är att man ALDRIG kommer sig för att göra något överhuvudtaget eftersom det alltid finns en morgondag. Vet vissa som kommer att skrika rakt ut ifall de i nästa förhållande får höra det gamla glada "men vi har ju hela liiiiiivet på oss."Vad beror det på, tror du?
Svar på tråden Vänta med sex