• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Alexxxi

Hahahaha, ellerhur! Tjejerna här verkar helt spända idag Ni kanske behöver "lätta på trycket" lite

• shakynose

Jag kan ju säga som så här: Jag respekterar att människor har andra åsikter än jag. Och jag respekterar alla människors rätt att uttala sina åsikter.
    Däremot har jag ingen vördnad för åsikterna i sig. De ska tåla att bli ifrågasatta! Om åsikten inte kan backas upp med några som helst argument, och alla invändningar avfärdas som respektlösheter och otrevliga provokationer, ja då kan man börja undra om det fanns någon substans i uttalandet överhuvudtaget.

Tolka det gärna som en utmaning!

• Stefan09

Eller så ja vi kan ju kanske återgå till det faktiska ämnet istället för att tjabba? Men vad vet jag!

• Stefan09

Berätta vad ni tycker om ämnet istället för att hänga upp er på detaljerna!

• shakynose
    Stefan09 skrev 2009-09-28 17:43:04 följande:
    Eller så ja vi kan ju kanske återgå till det faktiska ämnet istället för att tjabba? Men vad vet jag!
    Om du skulle ta och backa upp ditt resonemang med argument så skulle det väl i allra högsta grad vara att återgå till ämnet?
  • shakynose
    shakynose skrev 2009-09-28 17:48:49 följande:
    Om du skulle ta och backa upp ditt resonemang med argument så skulle det väl i allra högsta grad vara att återgå till ämnet?
    Eller varför inte svara på de frågor som ställts om ämnet?
  • Alexxxi

Håller med!

Jag tycker allt är upp till en själv. Vill man så går man och sätter på 100 tjejer/killar innan man stadgar sig.

Och känner man att själva oskulden har en mer stor innebörd för en själv och inte vill vara intim med ett flertal personer så låter man bli. Så enkelt är det.

Och till folks besvikelse här så tycker jag att den som väntar gör något väldigt fint =) Något som han/hon endast kommer dela med en person. Inget fel med det=)

• Bobou

Jamen snälla Stefan, gör det då, och uppmärksamma förfrågningar om argumentation istället.

Stefan09 skrev 2009-09-28 17:43:04 följande:
  • didis

Så för att sammanfatta flera sidors debatt:

det finns ett fåtal i den här tråden, för det mesta kristna med dragning åt det mer konservativa hållet, som vill vänta med sex därför att gud har sagt så. Det är mer imponerande när män väntar med sex än när kvinnor gör det men trots det är de lika kåta. Sex är kopplat till synd och skam men bara om man inte är gift.

De flesta andra ser sex som en naturlig del av livet som det är synd (sic!) att avstå ifrån och anser det tveksamt om en eventuell gud överhuvudtaget har något med sex att göra. De ser inte sex som en gåva utan mer som en win-win-situation och förstår inte varför man ska avstå från någon som inte är skadligt utan bara skönt.

Eller??

• Bobou

Att det ska vara upp till en själv, det håller nog alla i tråden med om. Det är inte det diskussionen handlar om, utan snarare din åsikt att det är fint att vänta, och andras åsikt att det inte är det.

Visst får man tycka vad man vill, men det är inte intressant att läsa om förrän man förklarar varför.

Alexxxi skrev 2009-09-28 17:50:39 följande:
    Håller med! Jag tycker allt är upp till en själv. Vill man så går man och sätter på 100 tjejer/killar innan man stadgar sig. Och känner man att själva oskulden har en mer stor innebörd för en själv och inte vill vara intim med ett flertal personer så låter man bli. Så enkelt är det. Och till folks besvikelse här så tycker jag att den som väntar gör något väldigt fint =) Något som han/hon endast kommer dela med en person. Inget fel med det=)
Svar på tråden Vänta med sex