• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • JustMeAndMyLove

Jag är otroligt intreserad av språk. En översättning lämnar mycket åt slumpen, ord tolkas och ändras hela tiden. Speciellt det engelska språket är svårt att översätta till ett skandinaviskt. En roman blir oftast nästan dubbelt så lång när den ska översättas från engelska till svenska, för att engelskan är ett mycket rikare språk. Jag har läst bibeln på Svenska, Isländska och Engelska och Koranen på Svenska och Engelska och det står kanske samma sak men med de olika språknyanserna kan de absolut tolkas olika.

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:17:53 följande:
    Fast du vet att det står samma sak på alla språk va?
  • Villemoa

Ja och kan man överhuvudtaget något om språk så vet man detta!

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-29 00:20:25 följande:
    Jag är otroligt intreserad av språk. En översättning lämnar mycket åt slumpen, ord tolkas och ändras hela tiden. Speciellt det engelska språket är svårt att översätta till ett skandinaviskt. En roman blir oftast nästan dubbelt så lång när den ska översättas från engelska till svenska, för att engelskan är ett mycket rikare språk. Jag har läst bibeln på Svenska, Isländska och Engelska och Koranen på Svenska och Engelska och det står kanske samma sak men med de olika språknyanserna kan de absolut tolkas olika.
  • Stefan09

Haha kul att ha bra argument ibland...

Vem har någonsin sagt att teologi är lätt? Gud har humor så chilla.

Ska jag verkligen citera hela Höga visan, läs den istället jag tror det blir bättre för alla om du inte vill fylla hela tråden på en gång.

• Stefan09

På Höga visan ja ok men lägg in texten så gör jag det gärna men jag gör det inte själv av hänsyn till alla...

• JustMeAndMyLove

Nu blir det kanske OT men får handikappade gifta sig enligt bibeln? (riktar frågan till alla)

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:21:37 följande:
    Haha kul att ha bra argument ibland...Vem har någonsin sagt att teologi är lätt? Gud har humor så chilla. Ska jag verkligen citera hela Höga visan, läs den istället jag tror det blir bättre för alla om du inte vill fylla hela tråden på en gång.
  • Villemoa

Man behöver ju faktist inte citera hela men någon rad måste ju finnas som kan hänvisa till det du säger? Eller är det faktiskt så att du inte har en aning om hur man citerar?

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:21:37 följande:
    Haha kul att ha bra argument ibland...Vem har någonsin sagt att teologi är lätt? Gud har humor så chilla. Ska jag verkligen citera hela Höga visan, läs den istället jag tror det blir bättre för alla om du inte vill fylla hela tråden på en gång.
Svar på tråden Vänta med sex