• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Fjosok

Har jag gett det intrycket? NU blev jag nyfiken?

• Aleta

Nu pratar vi om varandra tror jag. Vad syftade du på?

Fjosok skrev 2009-09-29 18:03:34 följande:
    Har jag gett det intrycket? NU blev jag nyfiken?
  • Aleta

Kanske är det influensan som gör mig totalt obegriplig, jag gör ett nytt försök:
    Jag tycker inte att det är duktigare av en man att leva i avhållsamhet än om en kvinna gör det.

Jag tycker att det är bra med mycket sex och med flera innan man har bestämt sig, men var och en gör som han/hon vill.

• londontjejen

Ja det undrar jag oxa.En annan sak som jag undrar oxa ar varfor man som ateist, fritankande person ska bli sa pahoppad.
    Mycket intressant diskussion det har. Har blivit ganska upprord av en hel del kommentarer.Finns ingen anledning att falla nedlatande kommentarer som att vi skulle behova ga o chilla el ha sex.
    Sager bara en sak ''there is probably no god,now stop worrying and enjoy yourself'' Citat fran engelska humanister.
    Sex ar underbart sa njut o hall ej tillbaks ;)

Aleta skrev 2009-09-29 18:01:15 följande:
    Mer funderingar:De som verkar ha avhållit sig från sex har en väldigt bestämd uppfattning om hur det är att ha haft flera partners. Hur kommer det sig? Var inhämtar man den informationen?
  • Fjällbruttan

londontjejen skrev 2009-09-29 18:26:26 följande:
    Ja det undrar jag oxa.En annan sak som jag undrar oxa ar varfor man som ateist, fritankande person ska bli sa pahoppad.Mycket intressant diskussion det har. Har blivit ganska upprord av en hel del kommentarer.Finns ingen anledning att falla nedlatande kommentarer som att vi skulle behova ga o chilla el ha sex.Sager bara en sak ''there is probably no god,now stop worrying and enjoy yourself'' Citat fran engelska humanister.Sex ar underbart sa njut o hall ej tillbaks ;)

Att bero på just det, ha sex för att lugna ner sig... om man nu inte har sex, för att man valt att avstå från det, hur kan man då råda andra till att ha sex för att lugna ner sig? Och om man nu blir lugn av att ha sex, vad är då de personer som inte har sex??
    Ergo, då är jag alltså lugn eftersom jag har regelbundet sex...

• londontjejen

ja det kan man verkligen undra ???

Fjällbruttan skrev 2009-09-29 18:34:25 följande:

Att bero på just det, ha sex för att lugna ner sig... om man nu inte har sex, för att man valt att avstå från det, hur kan man då råda andra till att ha sex för att lugna ner sig?
  • Aleta
      Att bero på just det, ha sex för att lugna ner sig... om man nu inte har sex, för att man valt att avstå från det, hur kan man då råda andra till att ha sex för att lugna ner sig? Och om man nu blir lugn av att ha sex, vad är då de personer som inte har sex??Ergo, då är jag alltså lugn eftersom jag har regelbundet sex...
  • Bobou

Ja, alltså egentligen tycker vi samma sak, jag bara menade att jag inte ser någon anledning att tro att det skulle vara svårare för mannen av biologiska skäl. Och att jag inte vet någon som kan jämföra.

Aleta skrev 2009-09-29 17:24:46 följande:
    ?Nu förstår jag inte riktigt. Det jag menade var att en man som inte har någon som helst sexuell utlösning möjligtvis, kanske har svårare att leva i celibat än en kvinna. (Fast borde man inte vänja sig ju längre man är avhållsam?)Annars tror jag att det är lika svårt för båda parter. Att det är mer "synd" om män tycker jag inte stämmer.
  • Bobou

Hahaha!

Att bero på just det, ha sex för att lugna ner sig... om man nu inte har sex, för att man valt att avstå från det, hur kan man då råda andra till att ha sex för att lugna ner sig? Och om man nu blir lugn av att ha sex, vad är då de personer som inte har sex??Ergo, då är jag alltså lugn eftersom jag har regelbundet sex...
  • Fjosok

Ttcker det är för mycket fokus på sex öht. Vi som inte är sexuellt attraktiva måste ju liksom leva utan och det går utmärkt det med. Är detta ett i-landsproblem egentligen?

Svar på tråden Vänta med sex