• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • JustMeAndMyLove

Tänkte på det senaste rönet som anger att homosexualitet är ett medfött "handikapp", en variation av nån del i luktcentra som gör att man reagerar på "fel" feronomer.
    Eftersom det här "handikappet" finns hos alla djurarter anses det vara korekt benämnt som en naturlig variation (precis som rött hår eller att vara kortväxt, ta vad ni vill) Hur som helst en variation som du nog skulle se som Guds skapelse.

Och nu blev jag faktiskt grymt nyfiken på var i bibeln definitionen av en kvinna och en man finns som tydligast... Nån som vet?

Hur som helst så finns det nog många handikapp som förhindrar att man får gifta sig enligt bibeln ur din tolkning, när man föds med två kön tex. När man föds utan att kunna bekräfta vilket kön man har. osv osv

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:26:26 följande:
    Nej det hänger ihop och poesi är inte känt för att vara kortfattat precis haha! Varför kan ni inte bara läsa och kommentera? Självklart får handikappade gifta sig? Varför undrar du? Varför tvekar du ens?
  • Stefan09

Är det mitt fel att ni är för många som snackar just nu, tagga ner.

Igen så är detta ingen diskussion utan en debatt!

• Duchess

Oavsett vad du kallar det så blir det mycket tydligare för oss alla om du använder citatfunktionen. Varför vill du inte göra det?

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:32:36 följande:
    Är det mitt fel att ni är för många som snackar just nu, tagga ner. Igen så är detta ingen diskussion utan en debatt!
  • JustMeAndMyLove

Ett forum fungerar så att man citerar den man vill svara, på så sätt kan flera prata samtidigt.

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:32:36 följande:
    Är det mitt fel att ni är för många som snackar just nu, tagga ner. Igen så är detta ingen diskussion utan en debatt!
  • Stefan09

Sexualitet är inget handikapp, var hittar du dina "rön"? Fast om det nu var Guds skapelse varför skulle han då säga, 1 Kor 6:9:

Vet ni inte att inga orättfärdiga skall få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken otuktiga eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller de som låter sig utnyttjas för sådant.

• Stefan09

Vadå oavsett? Det är ju avgörande för debatten och ingen klassningsfråga! Övercitera om ni vill det men jag har inget behov för det. Jag citerar när jag är personlig inte allmän.

• Duchess

Men om vi inte vet vem du skriver till så går det inte så bra att debattera. Varför är du så emot att underlätta diskussionen? Det är jättelätt att citera. Du trycker bara på den lilla symbolen med "A som står under ID-numret på det inlägg du svarar på.

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:36:56 följande:
    Vadå oavsett? Det är ju avgörande för debatten och ingen klassningsfråga! Övercitera om ni vill det men jag har inget behov för det. Jag citerar när jag är personlig inte allmän.
  • JustMeAndMyLove

Vänta lite....
    Du sitter väl för f*n inte och SKRIVER OM bibelcitat???

Vette fan vad det är för bok du sitter och läser ur men du kankse ska gå och läsa en riktig bibel innan du sätter dig och "Citerar" på nätet.

• Roisin Dubh

Ok, eftersom budskapet inte gick fram här stänger jag tråden över natten.

Försök diskutera mer sakligt imorgon.

Godnatt!

/Moderator

Hanna, Bröllopstorgets redaktion
  • Roisin Dubh

Tråden är nu öppen för diskussion igen.

Kom ihåg att hålla er till topic och var sakliga. {#lang_emotions_smile}

/Moderator

Hanna, Bröllopstorgets redaktion
Svar på tråden Vänta med sex