• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • shakynose

Allvarligt talat så verkar det som om du inte tar äktenskapslöftet på särskilt stort allvar om du inte anser att det är realistiskt att lova evig trohet.

Vad är poängen med att vänta tills efter man har avlagt ett löfte man inte tror på?

• feministbrud

Men varför då säga att könet spelar roll för sexdrfiten? på vad sätt är klumpande där intressant?

Och bråttom vet jag inte, men jag ser inget skadligt i att ha sex när man är kåt och tillsammans med någon i samma situation.

Stefan09 skrev 2009-09-28 13:19:57 följande:
    Fast lite klumpande är ju faktiskt intressant kan jag tycka.Alla utvecklas i olika takt och med olika behov men att vänta nått år med den sexuella utvecklingen är ju ingenting när man tänker på hela livet men det är mitt perspektiv. Varför ha så bråttom?
  • Hammerman

Fast lite klumpande är ju faktiskt intressant kan jag tycka.Alla utvecklas i olika takt och med olika behov men att vänta nått år med den sexuella utvecklingen är ju ingenting när man tänker på hela livet men det är mitt perspektiv. Varför ha så bråttom?
    Det finns en risk med det där tänket, och det är att man ALDRIG kommer sig för att göra något överhuvudtaget eftersom det alltid finns en morgondag. Vet vissa som kommer att skrika rakt ut ifall de i nästa förhållande får höra det gamla glada "men vi har ju hela liiiiiivet på oss."

Vad beror det på, tror du?
  • feministbrud

Och varför ska man vänta om båda vill bara för att man har hela livet på sig? Jag har hela livet på mig att resa, men jag tänker inte vänta till pensionen för det.

Hammerman skrev 2009-09-28 13:30:50 följande:
    Det finns en risk med det där tänket, och det är att man ALDRIG kommer sig för att göra något överhuvudtaget eftersom det alltid finns en morgondag. Vet vissa som kommer att skrika rakt ut ifall de i nästa förhållande får höra det gamla glada "men vi har ju hela liiiiiivet på oss."Vad beror det på, tror du?
  • Alexxxi

Klumpa ihop? Vad snackar du om? Det e ju du som drar in tjejer! Jag snackar med Stefan09 och riktar mig mot honom endast!

Du gillar bara provocera och letar upp minsta lilla grej att haka upp dig på!

feministbrud skrev 2009-09-28 13:04:33 följande:
    Precis, det beror på en massa saker. Jag tror därför inte att man ska vara så väldans mer imponerad av killar som väntar.Och Alexxxi: Om nu denna tråd handlade om individer så kanske du inte ska klumpa ihop folk i kön hller
  • shakynose
    Alexxxi skrev 2009-09-28 13:42:53 följande:
    Klumpa ihop? Vad snackar du om? Det e ju du som drar in tjejer! Jag snackar med Stefan09 och riktar mig mot honom endast!Du gillar bara provocera och letar upp minsta lilla grej att haka upp dig på!
    Nej, nu tycker jag att du är orättvis!
    Anledningen till att du tyckte att det var beundransvärt att just han väntar med sex var ju för att han vara kille och därmed hade högre press på sig!
  • feministbrud

Taggna ner! Du skrev att du var mer imponerad av att killar kunde vänta. Det är att klumpa ihop, dvs att se folk som kollektiv. Det var du som anklagade mig för att inte se till indvider.

Och vad är det som får dig att tro att jag bara är ute för att provocera? Det är ganska grova anklagelser du kommer med!

Alexxxi skrev 2009-09-28 13:42:53 följande:
    Klumpa ihop? Vad snackar du om? Det e ju du som drar in tjejer! Jag snackar med Stefan09 och riktar mig mot honom endast!Du gillar bara provocera och letar upp minsta lilla grej att haka upp dig på!
  • Alexxxi

Ja för det är det! Och det tror jag på till 110% att det är svårare för killar! Jag säger inte att tjejer har mindre lust absolut inte! Men jag tror ändå vi har lättare att hålla på oss.

Tycka vad du vill feministbrud! Jag anser dig som väldigt provocerande! Detta är inte första gång vi inte delar uppfattning om saker och ting! Jag anklagade inte sig för nåt! Sa bara att JAG riktar mig mot Stefan09 som individ och inte snackar om traditioner eller kultur eller vad det nu va du drog upp innan.

• Alexxxi

Hahaha verkligen ingen catfight Hammerman=P Här diskuteras på en vuxen nivå, hahahaha!

Svar på tråden Vänta med sex