Bride in the city skrev 2009-08-13 10:21:12 följande:
Jag vill först klargöra att jag har inga synpunkter på dem som förblir oskulder. Min vinkling är sexets komplexitet och att det är dumt att inte förstå det innan man gifter sig och kanske binder sig för livet. tt snacka om att folk håller på som kaniner visar för mig att man nog inte förstått alla aspekter av ett sexuellt samliv, att man kanske känner sig lite obekväm vid de mer djuriska sidorna. Istället för att erkänna det uttalar man sig föraktfullt om andras sexliv på det viset du gör. Vi kan tycka att det är ett lustigt uttryck, ja sex som kaniner, jag tycker du med uttrycket tyvärr gör gällande något negativt om andra som faktiskt har sex. Hur du vill ha sex är självklart din ensak, men måste andras sexliv därför kallas för att de har sex som kaniner? Det är stor skillnad på att göra andra grejer och gå hela vägen. Det är en sak att uppleva sex för egen del, en helt annan att t e x ha s k penetrativt sex med den ömsesidighet man måste uppnå. Ett s k regelrätt samlag är för många något väldigt svårt, kanske inte ens uppnåeligt. Därav alla sexspalter och människor med allehanda sexuella problem. Frågan är så mycket större än huruvida man ska ha samlag innan äktenskapet eller ej. Det brukar de flesta bli varse förr eller senare, oavsett när de startar sitt sexliv.
Jag tror du har missförstått, jag har inget förakt för nåns sexuella lust, vad man gillar eller ogillar. Du tog förgivet att jag ogillar rough sex bara sådär. Bara för att jag sa "hålla på som kaniner".
Men det hör inte till saken ändå, hela min synpunkt kring detta handlar om att vänta eller inte. Att man har sex med 50 killar betyder ändå inte att man vet vad man gillar för det, ellerhur? Vissa har sex bara för att ha sex och tänker inte på det fina som ligger i det hela.
Thats it. Det handlar inte om nåt förakt eller nånting alls. Jag respekterar folks smak och tycke. Och än en gång du vet inte vad jag gillar bara för att jag uttryckte mig på ett vis.