• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Alexxxi

Jag har inget emot att få mina uttalanden emotsatta! Men det är inte första gången feministbrud uttalar sig på detta vis mot mig. Därav mina kommentarer till henne.

Och klarar ni inte av att bli kallade provocerande eller liknande så kan ni lika gärna låta bli att lägg ner energi på att läsa något som gör er upprörda

shakynose skrev 2009-09-28 16:01:31 följande:
    Mhm! Och alla som inte förstår det är otrevliga och vill bara mucka gräl.Very clever indeed!Alexxxi: Du får tycka vad du vill, men om du tycker att det är provocerande att få sina uttalanden ifrågasatta så tycker jag att du ska publicera dina uttalanden någon annan stans än här.
  • shakynose

anne pÃ¥ grönkulla skrev 2009-09-28 16:51:49 följande:

Förlåt jag har visst uttryckt mig illa. Själv klart har var och en rätt till en åsikt och en egen sexualitet, som man har rätt till, oavsett om man valt att vara sexuellt aktiv eller väljer att vänta. Det var inte alls det jag var ute efter att kommentera. Min fundering gällde mer att personer (inte bara här även om jag tror att det funnits såna tendenser) i debatten ofta har väldigt tvärsäkra åsikter om hur sex är för olika personer eller vilken roll det spelar i olika relationer, fastän man själv eg inte har nån erfarenhet av det. Jag kan förstå att man är nyfiken på eller avvisande till saker man (ännu?) inte provat, men att veta hur de är eller vilken roll de spelar tycker jag är lite klurigare att förstå. Sexualitet är ju dessutom oftast nåt man utövar i samspel med andra och som förändras över tid, så att ha en tvärsäker uppfattning på förhand tycks mig lite förvånande. Det leder mig att tro att det är lättare att vara tvärsäker utan erfarenhet än med, men vem vet?
    Hehe, jo det finns väl inga som är så bra på barnuppfostran som de som inte har några egna barn!
  • feministbrud

Nähä, vad har jag sagt till dig förut som är så hemskt att du inte kan diskutera med mig?

Alexxxi skrev 2009-09-28 16:54:31 följande:
    Jag har inget emot att få mina uttalanden emotsatta! Men det är inte första gången feministbrud uttalar sig på detta vis mot mig.
  • passionsblomman
    Stefan09 skrev 2009-09-28 15:36:29 följande:
    Att skriva att någon har fel är helt korrekt väldigt provocerande.
    Sa snubben som inte drar sig för att totalsåga både andra människors tro och yrkesutövning utan att blinka ens.

Först sitter du och kapar en hel tråd med idel spydigheter, påhopp och provokationer av sällan skådat slag...för att sedan inte dra dig för att ta över och börja svara på frågor som inte ens ställts till dig...för att sedan sätta dig i den här tråden och påstå att någon är så otrevlig när den skriver att du inte behöver svara. Trots att du ifrågasatte just det bemötandet bara häromdagen...

Skaffa dig heltäckande skyddskläder, det kommer du att behöva när ditt glashus imploderar.

Att du dessutom använder ord som "ödmjukhet" och "respekt" är ju så man inte vet om man saka skratta ihjäl sig, bli skogstokig eller ringa psykakuten.

Så länge du inte bett Kjell Präst om ursäkt för dina äckliga påhopp så har du inte trovärdighet för ett smack av något du kan komma på att säga. Och jag VET att det inte var i den här tråden, men du får nog stå för din stil och attityd som helhet.

Och vad gäller vad människor tror om kristna och kyrkan så är det beklagligt nog så att så länge folk kräker ur sig sådant som du gjort sedan du dök upp här så behövs inga fördomar. Du uppfyller dem alla alldeles ensam.

Och nu skrev jag här fast jag hade bestämt att låta bli...så det kan gå när någon provocerar...
  • Alexxxi

O my God! Jag har inte sagt att du är så hemsk att jag inte klarar av att du kommenterar.

Vi har inte haft delad uppfattning om en annan diskussion där du är väldigt på precis som du va innan. Du kanske inte uppfattar dig själv som vissa av oss gjort. Det är allt! Jag säger inte att du är en hemsk person.

feministbrud skrev 2009-09-28 17:02:21 följande:
    Nähä, vad har jag sagt till dig förut som är så hemskt att du inte kan diskutera med mig?
  • feministbrud

Det påstod jag inte heller. Men så fort jag skrev något så talade du om för mig att jag var provocerande och än har du inte kunnat tala om varför, men vi släpper detta nu.

Alexxxi skrev 2009-09-28 17:18:53 följande:
    O my God! Jag har inte sagt att du är så hemsk att jag inte klarar av att du kommenterar. Vi har inte haft delad uppfattning om en annan diskussion där du är väldigt på precis som du va innan. Du kanske inte uppfattar dig själv som vissa av oss gjort. Det är allt! Jag säger inte att du är en hemsk person.
  • shakynose
    Alexxxi skrev 2009-09-28 17:18:53 följande:
    O my God! Jag har inte sagt att du är så hemsk att jag inte klarar av att du kommenterar. Vi har inte haft delad uppfattning om en annan diskussion där du är väldigt på precis som du va innan. Du kanske inte uppfattar dig själv som vissa av oss gjort. Det är allt! Jag säger inte att du är en hemsk person.
    Vad är då anledningen till att du inte svarar med motargument utan istället väljer att angripa feministbrud personligen?
  • Stefan09

Att tala är silver men att tiga är guld, behöver man säga mer, nej! Ett inlägg som inte är skrivet med respekt ska inte heller besvaras med respekt eller kanske ofta inte alls. Finns det personer som gillar att bråka så uppmuntrar man dem inte genom att vara likadan själv.

• Alexxxi

För att du skrev det på ett vis som jag uppfattade provocerande. Om du nu inte menade det på ett sådant vis så respekterar jag det.

Å andra sidan är det väldigt svårt att tolka folks känslor genom en dataskärm. Så du kan inte heller klandra mig för att jag tyckte som jag tyckte. Men jag håller med! Nu glömmer vi detta=D

Shakynose, att argumentera emot är inte alltid en lösning att sätta stopp för nåt! Jag gillar inte att dra ut på saker och ting. Och varför smöra? Hellre säger jag rakt ut vad jag tycker och det sa jag till henne med!

Jag skrev innan att jag sätter punkt för den här diskussionen men som du märker så diskuterar jag ff! Du verkar ha tagit det här hårdare än femnisitbrud. Chilla lite va

feministbrud skrev 2009-09-28 17:23:29 följande:
    Det påstod jag inte heller. Men så fort jag skrev något så talade du om för mig att jag var provocerande och än har du inte kunnat tala om varför, men vi släpper detta nu.
  • Stefan09

Chilla var ordet för idag, många sura människor här tycker jag. Tänk på sex så blir ni gladare haha

Svar på tråden Vänta med sex