• KatjaB

Vänta med sex

Jag är ju uppvuxen i väldigt strikt religiöst hem då sex var något man skulle vänta med till efter äktenskapet.
    Vilken ingen av oss syskon har tillämpat.. Jag är inte religiös idag och skulle väl egentligen aldrig ha varit det om jag inte varit uppvuxen i det. Något jag har oerhört svårt för är den här skuldbeläggningen och dåliga samvetet som inte alltför sällan ges i religiösa sammanhang. Alla är inte lika extrema men det finns ju i olika grader.
    Jag tycker det är illa att man lär tonåringar att inte få utforska sin sexualitet, det är nåt som bara ska läggas locket på tills att man är gift och har en ring på fingret. Och då ska det fungera, gnistan ska finnas där och med gud och kärlek med i bilden så ska det ju inte annat än vara bra, vackert och rosenskimrande resten av livet.

Men visst är bra att vänta så man inte är allför ung, själv var jag 16 år första gången. Alla utecklas ju olika fort så det finns väl inget rätt och fel, man känner ju i regel själv när man är redo.
    Någon har man ångrat men det är nog ingen som inte gett mig en erfarenhet. jag har nog aldrig ångrat själva sexet, utan kanske mer hela förhållandet ibland, när man ser tillbaka. En del stolpskott har man ju trots allt träffat
    När jag träffade min sambo var ju ingen av oss någon oskuld, och jag tror faktisk att om vi hade varit det, skulle det aldrig ha blivit så magiskt. Vi hade inte ens haft sex men ändå är just det tillfället det mest passionerade jag varit med om, och när vi väl hade sex så var vi som gjorda för varandra.

Sen skulle jag aldrig vilja ha sex med en oskuld heller, har haft det och det är helt värdelöst. Inte illa menat till er som nu valt att vänta, utan berättar bara om min egen erfarenhet.

Svar på tråden Vänta med sex