• Villemoa

Vänta med sex

Nä, jag tror Stefan09 tyckte att det Fjosok skrev i inlägg nr 194 var flummigt.

Duchess skrev 2009-09-28 23:56:14 följande:
    Jag förstår nog inte riktigt hur du menar. Anser du att det jag skrivit tidigare (som passionsblomman citerade) om vad som konstituerar ett äktenskap är flummigt?
  • Villemoa

Ja och kan man överhuvudtaget något om språk så vet man detta!

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-29 00:20:25 följande:
    Jag är otroligt intreserad av språk. En översättning lämnar mycket åt slumpen, ord tolkas och ändras hela tiden. Speciellt det engelska språket är svårt att översätta till ett skandinaviskt. En roman blir oftast nästan dubbelt så lång när den ska översättas från engelska till svenska, för att engelskan är ett mycket rikare språk. Jag har läst bibeln på Svenska, Isländska och Engelska och Koranen på Svenska och Engelska och det står kanske samma sak men med de olika språknyanserna kan de absolut tolkas olika.
  • Villemoa

Man behöver ju faktist inte citera hela men någon rad måste ju finnas som kan hänvisa till det du säger? Eller är det faktiskt så att du inte har en aning om hur man citerar?

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:21:37 följande:
    Haha kul att ha bra argument ibland...Vem har någonsin sagt att teologi är lätt? Gud har humor så chilla. Ska jag verkligen citera hela Höga visan, läs den istället jag tror det blir bättre för alla om du inte vill fylla hela tråden på en gång.
  • Villemoa

Jag tänkte som så att eftersom du vet allt som står i Bibeln, eftersom du är BV och allt, så kan ju du citera några rader för mig. Det borde väl gå? Jag har ingen Bibel hemma, jag är ju ateist du vet.
    När jag pluggade och skrev hemtentor så citerade jag ju inte hela böcker för att understryka det jag ville ha sagt, det räckte gott och väl med en rad eller två.

Stefan09 skrev 2009-09-29 00:24:46 följande:
    Du vet att det är åtta kapitel va, vill du fortfarande att jag ska citera eller ska du läsa själv?
  • Villemoa

Jag tror att han gör det med flit, varför skulle han annars ignorera det faktum att vi säger åt honom att använda citatknappen!

passionsblomman skrev 2009-09-29 00:29:40 följande:
    VEM är det du pratar med nu??? Fattar du inte att du måste använda citatknappen människa! och har du en sådan dä för hela Bibeln så varsågod, men du är mer än lovligt korkad om du tror det är det alla menar. Du måste på ett forum där många deltar i diskussionerna visa VEM du riktar dina olika inlägg till. Medan du skriver ett kan det hinna in femton andra och allt blir en enda röra om du inte gör som man ska och använde citatknappen!!
  • Villemoa

Jag tyckte det var alldeles solklart vad du menade!

shakynose skrev 2009-10-05 20:57:34 följande:
    Vilken tur att det fortfarande finns någon annan än jag som förstår mig!
Svar på tråden Vänta med sex