Inlägg från: sms å fotboll |Visa alla inlägg
  • sms å fotboll

Vänta med sex

När vi pratar här känns det som om kristna skulle vara en homogen grupp och det är den ju knappast. Förutom de större "grupperingarna" som t.ex. katoliker och protestanter så tolkar inte jag, som växt upp med Svenska Kyrkan och dess barn och ungdomsgrupper, Bibelns innehåll på samma sätt som Stefan09, som jag vill minnas växt upp med BV och pingstkyrkan.

Detsamma gäller ju inom islam och judendom.

• sms å fotboll

BV i detta sammanhang är givetvis inte borglig vigsel utan Bibeltrogna vänner. :)

• sms å fotboll
    Mirey skrev 2009-09-28 11:24:47 följande:
    Starkt jobbat!! Jag tycker d e fint faktiskt, bröllopsnatten blir verkligen speciell!
    Jag tycker det är strongt att ens orka ha sex efter ett bröllop med 350 gäster...
  • sms å fotboll
    Mirey skrev 2009-09-28 12:41:20 följande:
    Sms o fotboll, hahaha!! Vi får väl se hur kvällen slutar. Man kanske inte ens orkar när man kommer hem vid 5 o e helt utmattad! Men måste hålla hoppet uppe!
    Klart du/ni ska hålla modet uppe men skulle det inte bli den kvällen så har ni ju hur många andra kvällar/dagar/nätter som helst framför er :)

Som ett inlägg i den allmänna debatten så är jag glad att jag inte väntat till efter vi gift oss för det har tagit ett tag att lära känna varandra "i sängen" och vi utvecklas fortfarande tillsammans, upptäcker nya saker osv...
    Däremot är min sambo den man jag varit med.
  • sms å fotboll
    Stefan09 skrev 2009-09-28 13:03:27 följande:
    Det vackraste är nog att vänta till morgonen. Utvecklas man inte hela livet? Vilken roll spelar det då när man börjar utvecklas? Jag tror inte direkt att det är något problem att utvecklas sexuellt haha.
    Klart man utvecklas hela tiden, trist vore ju annars! Fast med facit i hand så är jag glad att vi inte väntat eftersom det är först nu de senare åren som vi känner varandra så bra att vi vet precis vad som triggar den andre och nu kan vi föreslå nya saker att prova.
    Hade vi väntat, och utvecklats i samma takt, så hade jag inte upplevt det så här bra förrän jag närmade mig 40 år och då har ju nästan halva livet gått.
  • sms å fotboll
    Wiggy skrev 2009-10-01 10:49:58 följande:
    En sak jag tänkte på: De som väntar med att ha sex vill bli respekterade för detta, men de verkar ha en ganska svår stund att respektera de som väljer att ha sex innan äktenskapet. Och tvärtom i vissa fall. Är det skillnad mellan frireligiösa människor och medlemmar i Svenska kyrkan? För jag har fått den uppfattningen att de flesta som vill vänta är med i någon frikyrka.
    Rent tekniskt så är väl alla frikyrkor eftersom även Svenska Kyrkans är skild från staten.
    Med det sagt så är jag övertygad om att det är så även om jag inte har några belägg för det (mer än de jag känner). Vill också påpeka att även om det skulle vara fler som inte väntar av Svenska Kyrkans medlemmar så vill jag nog också påstå att det skiljer sig väldigt mycket mellan landets olika stift.
Svar på tråden Vänta med sex