Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Vänta med sex

jag förstår inte hur man kan hålla sig! När jag träffade min man för sisådär 100 år sen så kunde vi inte hålla fingrar och andra relativt löst hängande föremål på kroppen borta från varandra (försökte härda ut någon månad men woohaaaa vad det bultade i kroppen ständigt!) ! Sen tog det 11 år innan vi gifte oss och idag kan vi hantera passionen och begäret någorlunda (åtminstone bland folk) .

Men om det bara handlar om penetrerande sex man inte bör göra som kristen så är ju människan väldigt uppfinningsrik.

• nennesjuttioåtta
    Hammerman skrev 2009-10-01 15:21:44 följande:
    För vissa kristna så ÄR det faktiskt bara det här med te och hålla handen som gäller. Gärna i ett decennium eller två innan man slutligen gifter sig.Allt annat kan tydligen bli "för frestande".
    Uuuhh...låter som att handflatorna skulle vara för håriga för att det skulle kännas riktigt behagligt. nej just det, sånt får man inte heller göra.
  • nennesjuttioåtta

ja, jag tycker då definitivt att sex är ett vidare begrepp än själva ligget...

feministbrud skrev 2009-10-01 15:42:11 följande:
    Hur kan man inte kalla petting för sex? Jag har, nu när jag är äldre och visare, flyttat mitt förlora-oskulden-datum bakåt i tiden pga att jag tidigare hade en föreställning om att bli smekt till orgasm av en annan människa inte var sex.
Svar på tråden Vänta med sex