• Heloise

Vänta med sex

Jag brukar alltid säga att jag vart med av med oskulden första gången jag fick orgasm tillsammans med en annan människa
    Nu råkade det vara min man, men om penetration av en människodel är det som räknas så var det inte med min man

Jag kan inte heller förstå hur man kan avstå ifrån sex med sin partner bara för att man inte är gift.
    Men huvudsaken är ju att man är nöjd med sitt val och är medveten om att bra sex liksom inte är givet bara för att man sparat sig till bröllopsnatten, utan man måste faktiskt för det mesta öva.

Sen opponerar jag mig lite mot att se sex eller oskulden, som en gåva man kan ge bort, precis som många andra.
    Om sex är en gåva så är min egen sexualitet en gåva till mig själv och inte till någon annan.

• Heloise

Håller med Aleta! Och undrar även jag vad du fått den idén ifrån?

Aleta skrev 2009-10-01 23:21:29 följande:
    Nej, det gör inte alla tjejer. Var har du fått det ifrån?
  • Heloise

Jag har en fråga som jag funderat länge på. Om man av religiösa skäl väljer att vänta med sex tills efter bröllopet, för att det är en gåva ifrån gud som skall avnjutas inom äktenskapet, hur löser man det då vid en eventuell skilsmässa?

När man inte längre är oskuld, är det då ok att ha sex med sin nya partner eller gäller samma sak då? Att man inte ska ha sex innan man är gift, och hur fungerar det här med att ge någon sin stora gåva dvs oskuld? Är man körd då som nästa äkta hälft, mindre viktig?

Jag har funderat på det här sen jag hade en diskussion med en av mina vänner som är djupt religös, hon bor i Kalifornien och många av hennes vänner gifter sig nu, hon är 10 år yngre än mig dvs 20. Jag frågade henne om hon trodde avstå ifrån sex var en bidragande orsak till att många av hennes vänner gifte sig efter 1 år och hon trodde det.
    När jag sen frågade henne om det inte var många skilsmässor bland dess unga par så sa hon att nästan 50% av hennes vänner hade skiljt sig.
    Då är frågan hade det inte varit bättre att haft sex och vänta med att gifta sig än att gifta sig för att ha sex och sedan skilja sig? Vad är värst?

Nu säger jag inte att så är fallet för er här som valt att vänta med sex, men jag är ändå nyfiken på vad ni tycker.

• Heloise

Så då gäller avhållsamhet till man gift sig igen alltså?
    För ibland känns det som om det viktigaste är att vara oskuld på bröllopsnatten, men man kan ju inte vara oskuld två gånger.
    Jag skulle iofs kunna komma på fler anledningar till skilsmässa än otrohet. Men det är OT.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:56:31 följande:
    En skilsmässa är ok om någon part har varit otrogen men inte den bästa lösningen direkt. Oskulden kan aldrig vara en gåva? Man börjar ju om på varje nytt äktenskap. Fast 50% är nog bättre än snittet!:)
  • Heloise

Jag känner iofs en tjej som genomgått någon form av rit som tagit bort all sex hon har haft och hon är numera oskuld igen, iaf i hennes kyrkas ögon. Perosnligen tycker jag att det är lite löjligt att tro att man kan tvätta bort ett 5årigt sexuellt förhållande.

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-02 00:00:08 följande:
    Blir man oskuld igen när man gifter om sig?
Svar på tråden Vänta med sex