Inlägg från: Panzerfaust |Visa alla inlägg
  • Panzerfaust

Vänta med sex

Frågan är varför skulle man vilja vänta med sex? Att vara ofrivilligt i celibat är en sak för sig och naturligtvis jobbigt för den som hamnat i en sådan situation. Men att vänta med sex för att ha det med den "rätte" eller för att tro sig få halleluja-poäng med ett låtsas-skäggo i himlen är, tycker jag, en tragisk fokusering bort från något som är helt naturligt.

Att sätta en av människans mest basala drift och behov på en piedestal och tillmäta akten en religiös betydelse tror jag är direkt onyttigt och kan bara leda till att skapa konflikt och ångest.

• Panzerfaust
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:26:29 följande:
    Muslimer har ju fler regler och påbud att följa än kristna. I alla religioner är det absolut viktigt att våga ifrågasätta och grunda sina tankar för att skapa en djup övertygelse. Jag tror tom att en ateist skulle hålla med om det.
    Muslimer har inte fler regler, det är bara det att protestanter har sållat bort mycket av den gamla kyrkans regler, skillnaden på en praktiserande katolik och en muslim är inte stor när det kommer till mängden regler och påbud.
Svar på tråden Vänta med sex