• Annelajan

Vänta med sex

Stefan09 skrev 2009-10-02 09:56:44 följande:
    Verkligheten, tyvärr.Man vill inte synda men alla är vi syndare oavsett eller hur. Det aldrig en fråga om man får synda! Ber man om förlåtelse är det glömt, oavsett om man har ljugit eller mördat någon. Allt kan förlåtas, kanske inte av människor men av Gud.
    Så en synd som man har bett om förlåtelse för kan man upprepa gång på gång, och bara fortsätta be om förlåtelse för?
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 10:13:56 följande:
    Fast det vill man ju inte så varför skulle man göra det?
    Fast det är ju vad mannen ifråga, som jag skrev om, gör...och säkerligen många andra i andra avseenden.
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 10:18:47 följande:
    Då borde han kanske fundera lite mer på vad han gör...
    Men...han kanske inte behöver fundera på vad han gör eftersom reningsritualen gör att allt är glömt och förlåtet?
    Det blir ju som det du själv sa om syndernas förlåtelse.
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 10:23:13 följande:
    Fast vadå reningsritual? Beskriv den lite mer utförligt tack. Fast en reningsritual är inte samma sak som att be Gud om förlåtelse. En människa är inte Gud.
    Jag har ingen som helst aning om hur han utför sin reningsritual!
    Jag vet bara VARFÖR han utför den- för att få syndernas förlåtelse för att ha utfört det som enligt hans religion är förbjudet.
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 10:28:40 följande:
    Vilken är då hans religion?
    Han lever sitt liv efter Koranens ord.
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 10:31:07 följande:
    Så han är alltså muslim då. Det är ganska viktigt att veta för att kunna svara på dina inlägg. Vilken gren av islam följer han då?
    Har ingen som helst aning om vilken "gren" han följer.
  • Annelajan

Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:32:53 följande:

Helt nyfiken fråga som går rätt mycket OT, eller nja... kanske inte.Men, råkar du veta ifall det är OK för också kvinnor/tjejer att göra så. Dvs. är det okej enligt hans tro att kvinnor har sex före äktenskapet sålänge de utför reningsritualer. Eller är det bara männen förunnat.
    Enligt honom så är det bara männen förunnat.
  • Annelajan

Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:35:27 följande:

Åh vad fräckt!Vad är det för slags "reningsritual" då, om den bara klarar av att rena männen. De borde kanske se över sin religiösa hygien då *fniss*Men väldigt orättvist i alla fall. Lika för alla, ska det vara!
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 10:35:34 följande:
    Det var ju lite konstigt, borde det inte vara samma regler för alla.
    För muslimer kanske det inte är konstigt att män och kvinnor faller under olika regler...vad vet jag?
  • Annelajan

Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:37:41 följande:

Jo... lite follow up på mitt tidigare inlägg.Om det bara är män som kan rena sig och därför ha sex före äktenskapet, vilka slags kvinnor är det då de har sex med?Ogifta kvinnor, faller direkt bort.Gifta kvinnor? Knappast.Horor??? Eller hur klassar då deras religion de kvinnor som dessa män är tillåtna att ha sex med?Eller måste muslimska män skaffa flickvänner ur andra religioner för att kunna ha sex före Ä.S.?Ja... nu drog det iväg rätt mycket OT, ursäkta...
    Den mannen jag pratar om har sex med ogift kvinna.
  • Annelajan

Flygande taxen skrev 2009-10-02 10:37:41 följande:

Jo... lite follow up på mitt tidigare inlägg.Om det bara är män som kan rena sig och därför ha sex före äktenskapet, vilka slags kvinnor är det då de har sex med?Ogifta kvinnor, faller direkt bort.Gifta kvinnor? Knappast.Horor??? Eller hur klassar då deras religion de kvinnor som dessa män är tillåtna att ha sex med?Eller måste muslimska män skaffa flickvänner ur andra religioner för att kunna ha sex före Ä.S.?Ja... nu drog det iväg rätt mycket OT, ursäkta...
    ...och hon skulle väl kunna klassas som en "flickvän", skulle jag tro, och är från en annan religion- hon är kristen.
  • Annelajan
    feministbrud skrev 2009-10-02 10:45:24 följande:
    Aha, så kan man ju förstås göra. Det är ju bäst för alla inblandade. Men är det inte otrolig synd att ha ett förhållande med en kristen?
    Jag vet inte...kanske ytterligare en anledning för reningsritualen
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:17:19 följande:
    Ja och?
    Har ingen som helst aning om vad Passionsblomma menade men jag hade tänkt lämna samma upplysning som hon gjorde.

Du tyckte att "det var rätt viktigt att veta (huruvida mannen jag pratade om var muslim) för att kunna svara på mina inlägg"...men du tyckte uppenbarligen inte att det var tillräckligt viktigt att läsa vad jag skrev om från början.
  • Annelajan
    Fjällbruttan skrev 2009-10-02 11:28:24 följande:
    Två personer, en tanke... Det är bra att läsa inläggen med omsorg.Det står alltså redan i inlägg 375 att mannen ifråga är muslim, nåt som du  i inlägg 393 och 395 skriver att du inte fått veta, och att du tycker att det är viktig information.Det var det som Passinsblomman hänvisade till.
    se inlägg 414...TRE personer, en tanke...
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:33:45 följande:
    Citera texten tack!
    Vilken text vill du ha citerad och av vem
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:37:18 följande:
    De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.
    "Citerade inte på riktigt"???

• Annelajan
    Aleta skrev 2009-10-02 11:44:22 följande:
    Vem är det du pratar med?
    Han KAN prata med mig kanske
    Se inlägg 427 och 428

Fast jag vet verkligen inte Det kan vara någon annan han pratar med också för han citerar ju inte på riktigt
  • Annelajan
    ario skrev 2009-10-02 20:13:16 följande:
    Absolut!Men tänk på meningen "Allah agbar" betyder (på arabiska)Då förstår man innebörde av meningen och varför vi inte har "samma" Gud, men vi tror sjävklart på att det bara finns EN Gud, men frågar är ju..vems Gud existerar...?!Nåja, det är en lång diskussion, men jag trodde också många år att det var en och samma Gud tills jag verkligen började studera religion
    Vad betyder "Allah agbar" då?
  • Annelajan
    Hammerman skrev 2009-10-02 20:18:43 följande:
    Annelajan skrev 2009-10-02 20:15:10 följande:
    Betyder, enligt Wikipedia, "Gud är stor" eller "Gud är störst". Ser inte riktigt hur det stöder arios utlåtande?
    Nej, det kan inte jag heller se men jag ska göra som Aleta råder till- att besöka en annan tråd kanske får jag en del sv svaret där?
Svar på tråden Vänta med sex