• Aleta

Vänta med sex

Visst kan man ha sex med sig själv. Jag tror att det är viktigt för ett förhållande att var och en har ett hälsosamt eget sexliv.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:42:12 följande:
    Fast är det verkligen ett problem att definera vad sex är? För mig är det inget direkt problem, man kan ju inte ha sex med sig själv, lite sjukt. Därför blir det när två människor älskar med varandra inte nödvändigtvis på det klassiska sättet.
  • Aleta

Usch, jag gick hos en när det var något knas med en tidig graviditet, han tog ultraljud, men sa så konstiga saker att jag absolut ville ha min man med nästa gång. Det gillade INTE gynekologen, men de saker som han sa var definitivt över gränsen. Jag tordes inte vara ensam med honom, men det var den enda tid jag kunde få snabbt.

passionsblomman skrev 2009-10-01 23:40:00 följande:
    Jamen visst är det viktigt att kunna reda ut det på något vis?! För nog fasen finns det gynekologer och andra läkare som begått övergrepp och nog LÄR man märka om en undersökning plötsligt inte är en vanlig undersökning längre?Fy vad obehagligt att ens tänka på!
  • Aleta

Jo, absolut!
    Men i sammanhanget om att vänta med sex till efter giftermålet så tror jag inte att det är tillåtet.

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-01 23:44:52 följande:
    Fast det är ju okej i vissa förhållanden. Med både kyssar och sex utanför äktenskapet. (inte i mitt men jag är vän med en del som upplever det som att enbart känslor för en annan är otrohet)
  • Aleta

Håller med dig, kramar ger man ju till sina vänner.

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-01 23:42:43 följande:
    Det var nytt för mig! Jag ser kramar som vänskapligt, kyssar känns mycket mer intimt
  • Aleta

Fast jag var rätt nöjd med att ha maken med, då var gubben spak.

Stefan09, när man diskuterar så är trådarna levande, ibland kommer det ett litet sidospår, men sedan brukar det komma tillbaka igen.

passionsblomman skrev 2009-10-01 23:54:24 följande:
    Usch Aleta! Jag ryser! Stackars dig!
  • Aleta

99,999999999999% kanske inte tror exakt på samma sätt som du gör, men de allra flesta tror på något.
    Det finns dessutom flera olika religioner och de som tror på dem är också troende.

Att tro att man ensam sitter inne med sanningen är att ha lite övertro på sig själv kan jag tycka.

Stefan09 skrev 2009-10-02 00:19:37 följande:
    Har ni glömt att 99,99% av Sverige inte är troende?
  • Aleta

Så om man inte har tänkt gifta sig så är det ok att ha sex!
    Flygande taxen skrev 2009-10-02 08:07:28 följande:

Ha! Det är ju sant det... om man ser saken ur den synvinkeln alltså. Eller ja... du får inte ha sex med din blivande, förrän ni gifter er. Men man kan ha haft tidigare sexuella förhållanden utan att det påverkar saken då..
  • Aleta

Enligt ditt sätt att resonera så är verkligen inte kristendomen störst!
    Om du räknar bort 99,99% av alla som räknas in i statistiken så blir kristendomen istället en försvinnande liten sekt.

Dessutom kommer islam snart att gå om kristendomen utan att använda ditt räknesätt, så då kommer det ju att vara de som har rätt enligt ditt resonemang om att kristendomen är störst och därför bäst(?).

Sedan kan du inte prata om dubbelmoral vad gäller inlägget om muslimer, du har ju precis skrivit att det är ok att synda bara man ber gud om förlåtelse. Den inställningen är inget vidare, det är bättre att låta bli att synda om man nu tror att något är synd. Speciellt om det gäller saker som även andra tycker är synd som att mörda och stjäla.

Stefan09 skrev 2009-10-02 09:38:24 följande:
    Fast muslimer eller judar är ju inte direkt kristna eller hur. Sverige är ett högst sekulariserat land därför är det inte mer än 0,1% kristna och jag vill poängtera att alla kristna är troende annars är man inte kristen alls. Men sett till världen är det helt tvärtom, kristendomen är ju ändå världens största religion!
  • Aleta

Varför är det mer logiskt?

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:18:45 följande:
    Fast det är ju rätt vanligt att det finns muslim-kristen par, jag ser inga problem med det, det är ju mer logiskt än ateist-kristen relation.
  • Aleta

Är det en förutsättning för att passa ihop?
    Jag tror att det är mer logiskt i så fall att man kommer från samma kultur. I och för sig kan man göra det och ha olika religioner också.
    Jag skulle definitivt kunna vara tillsammans med en shintoist t ex, men det

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:30:44 följande:
    Jag trodde det var uppenbart, båda har en religion och tror på samma Gud.
  • Aleta

Siffrorna är den svaga siffran man ser i högra hörnet av varje inlägg. Det är tio inlägg per sida, så om man vill läsa t ex inlägg 325 så klickar man på 32 i raden med blå siffror här ovanför. Då kommer man automatiskt till sidan med inlägg 321-330.
    Det är ytterligare ett sätt att tala om och hänvisa till inlägg, precis som att citera med knappen eller att ange inläggsförfattarens namn.

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:37:18 följande:
    De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.
  • Aleta

Vem är det du pratar med?

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:41:38 följande:
    Glöm det om du inte vill så ska jag inte tvinga dig, uppenbarligen är det inget viktigt du vill ha sagt då.
  • Aleta

Tack Bobou, jag förstod inte att det behövde klargöras.

Precis som Bobou skriver så säger vi inte att tjejer inte onanerar utan att tjejer som onanerar inte alls per automatik använder penetration. Penetration har ganska lite med kvinnlig orgasm att göra och en del tycker inte ens om det eller att det behövs.
    Den bild av sex som porrfilmer och porrtidningar återger stämmer inte helt överens med verkligheten. De är gjorda mest från ett manligt perspektiv, dvs vad man tror att män tänder på att se.

Allteftersom man utforskar sin egen sexualitet så märker man vad man både tycker om och inte tycker om och vi är alla väldigt olika. Det som passar en person kan en annan tycka är direkt avtändande.

Bobou skrev 2009-10-02 14:39:33 följande:
    Nu är det här lite gammalt i tråden, men jag tänkte när jag gick och la mig att någon annan skulle räta ut missförståndet... (enligt vad jag förmodar)Jag tror att det som Aleta och JustMe menade var att det absolut inte är så att alla tjejer har penetrerande självsex när de onanerar, inte att tjejer inte onanerar! Det stämmer med vad JustMe säger om att porrfilmer inte riktigt återger verkligheten på den punkten...
  • Aleta

Tja, t ex så klipper man håret nu för tiden.
    Man går inte runt i fotsida kläder.
    Man stenar inte folk som inte gör som man själv tycker.

På den tiden som bibeln skrevs visste och kunde man inte så mycket som idag. T ex så trodde man att jorden var platt. Man trodde att solen kretsade runt jorden.
    Sådana som Copernicus och Galileo hade det inte lätt pga inskränkta religiösa element. Nu kan man till och med resa ut i rymden och se att jorden faktiskt inte är platt och att jorden kretsar runt solen och inte tvärt om.

Det var några exempel.

Stefan09 skrev 2009-10-02 19:02:59 följande:
    Skulle man se Bibeln på ett annat sätt nu än då, varför?
  • Aleta

Båda tror på Abrahams gud i grunden, även judar. Sedan går åsikterna isär om hur man ska tro och en massa detaljer om vem som var vad och varför runt omkring.

ario skrev 2009-10-02 19:56:49 följande:
    Nej, det är inte samma GudVar har du lärt dig det att Allah och Gud är samma person?
  • Aleta

Ario, häng med till religionstråden, det här blir intressant, jag svarar på ditt inlägg där.
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3554429.html

ario skrev 2009-10-02 20:13:16 följande:
    Absolut!Men tänk på meningen "Allah agbar" betyder (på arabiska)Då förstår man innebörde av meningen och varför vi inte har "samma" Gud, men vi tror sjävklart på att det bara finns EN Gud, men frågar är ju..vems Gud existerar...?!Nåja, det är en lång diskussion, men jag trodde också många år att det var en och samma Gud tills jag verkligen började studera religion
  • Aleta

Skrev precis det i religionstråden.

Hammerman skrev 2009-10-02 20:18:43 följande:
    Annelajan skrev 2009-10-02 20:15:10 följande:
    Betyder, enligt Wikipedia, "Gud är stor" eller "Gud är störst". Ser inte riktigt hur det stöder arios utlåtande?
  • Aleta

Hon menar att om någon skriver en kommentar som hon uppfattar som skev eller felaktig så kommer hon att kommentera och förklara sin åsikt i frågan. Detta kommer hon att göra oavsett vilket ämne kommentaren än gäller. Dvs, det behöver inte vara i den här tråden och handla om sex. Det kan handla om t ex inbjudningskort, bordsplacering osv. osv.

Stefan09 skrev 2009-10-05 14:34:43 följande:
    Shakynose: Inbjudningskort?
  • Aleta

I vissa fall kan man tydligen inte vara för tydlig.

shakynose skrev 2009-10-05 20:57:34 följande:
    Vilken tur att det fortfarande finns någon annan än jag som förstår mig!
  • Aleta

Det tyckte nog de allra flesta.

Villemoa skrev 2009-10-05 21:18:23 följande:
    Jag tyckte det var alldeles solklart vad du menade!
Svar på tråden Vänta med sex