Vi ska ha bröllopsfest den 17:e oktober. Har också tänkt duka med massa ljus.
Det som jag gör, ang. dukningen, för att försök hålla budgeten nere är att jag köper massa små ljuslyktor billigt på loppis :)
Har tänkt duka och dekorera i rött och svart, och nu när julen känns verkligt långt borta, så säljer folk bort röda ljuslyktor jättebilligt! Köper dom för några kr styck.
Bryr mig inte i att de inte matchar eller att någon kanske är kantstött, för jag har tänkt placera dom i lite större grupper i mitten på borden. Då gör det inget att alla kanske är udda. Tror inte heller att det märks ifall nån är kantstött :)
Sen dämpar jag mitt eget dåliga samvete litegrann också, känns inte lika ondöigt att köpa nåt för endast en kväll, när man vet att det redan använts många gånger tidigare.
Har också tänkt "budgetpynta" med typ stora röda och svarta hjärtan som jag klipper ut i färgad kartong och hänger upp på väggarna. Och om det fortfarande finns röda höstlöv ute så kanske jag tar in såna och stör på borden.
Ett alternativ till bubbelskålen kanske kunde vara nån slags varm drink, när bröllopet ändå är så pass sent på året och det börjar bli kallt. T.ex. irish coffé, nån slags varm choklad-drink etc.