Inlägg från: AlaM |Visa alla inlägg
  • AlaM

"och nu kan du kyssa bruden"

Det senaste bröllop jag var på, där även pastorn var min vän, så sa pastorn nåt i stil med "nu får du faktiskt ta och kyssa Lovisa, David. Alla väntar ju på det"

• AlaM

Haha... Ok. Jag har svårt att tänka mig att jag skulle bli arg över nånting alls som pastorn skulle göra. Men jag har ett ganska stilla temperament och är inte så mycket för traditioner från något land. Vi vill ha det personligt och har engagerat personer som känner oss och därför speglar det som händer ganska väl hur vi är och vilka relationer vi har till gästerna :)

• AlaM

Red Scarlet: Om ni hade berättat för prästen innan att ni inte ville så hade han säkert inte sagt så. Det var ju egentligen inget tvång men i och med att ni inte hade pratat om det innan så kanske det hade känts konstigt för er att låta bli i det tillfället. Men om ni istället hade velat och han inte hade sagt något så hade det också kunnat bli konstigt att stå där och inte veta och fundera på om han kommer säga nåt eller om man ska ta ett eget initiativ eller bara låta bli. Så det bästa är nog att prata med sin präst om det inte är någon man känner t.ex. sin "hempräst"

• AlaM

Antingen så var hon väl barnsligare än någon jag någonsin träffat eller så hade ni kommunikationsproblem

Red Scarlet skrev 2009-08-13 11:18:44 följande:

Vi hade haft ett ganska långt möte(ungefär 2.5tim) innan då vi gick igenom hela cermonin och berättade att vi inte skulle pussas i kyrkan och en del andra grejer som prästen rakt struntade i när det väl var dags. Hon vägrade uttala mina namn rätt (fast jag rättat henne 3ggr precis innan ingångsmarchen) och tilltalade mig hela tiden med det förnamn jag bett henne att INTE använda. Det kändes lite som att hon gjorde det på pin kiv men hon var väl kanske bara ointresserad av hur vi ville ha det.
Svar på tråden "och nu kan du kyssa bruden"