Ekonomi för bröllopet?
själv skulle jag aldrig ta ett lån för att gifta mig, lika lite som jag skulle ta ett lån för att åka utomlands eller något annat som inte har något värde.
Tycker någonstans att konsumtionen blir lite väl hysterisk då. Det handlar väl ändå om att man vill dela sitt liv med den man älskar, och om man inte har råd med värsta lyxlivet annars så har jag lite svårt att förstå varför man ska satsa så mycket pengar på en enda dag. Men det är ju min personliga åsikt, alla gör ju som de vill.
Vi sparar varje månad och allt som går att sprida ut under året handlar vi när vi kommer över saker som vi vill ha, istället för att panikhandla allt månaden innan och då kanske även ångra sig att man inte köpte något man sett tidigare. Det är ju precis samma pengar i slutändan, det är ju bara hur man själv väljer att göra. Men skriver man upp o har koll på budgeten så springer det inte iväg mer än vad det skulle gjort om man köpt allt precis innan.
Det jag handlat hittills har jag lagt in i vår bugdet o har koll på varenda krona som går till bröllopet.