Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Val av tärna?

Vi hade varken tärna eller marskalk (bestman) eller brudnäbar. en av anledningarna var att vigseln var ltie annorlunda. Samtidigt hade vi inte haft råd. Plus att jag kände lite som dig - jag har bott på så många ställen och nu hade jag ingen direkt "best friend".

Jag lekte med tanken att om jag känt att någon hemskt gärna hade velat vara det hade jag sagt att i så fall få ni betala klänningen själv, för vi ha inte råd.

Personligen tycker jag inte att man behöver ha varken det ena eller andra. Om man inte har det kan man ändå välja någon eller ett par stycken som speciellt finns till hands under dagen. Jag hade itne valt ut någon. Min syster var med hos frisören och fotgrafen, men det var mer för att det var de som körde mig och oss.

Kuriosa i sammanhanget; från början var tanken att min syster skulle ha hållit i brudbuketten. 45 min innan vigseln kommer hon och jag på att hon har sådan hosta att det nog inte är lämpligt. I stället fick ajg ringa min bror som fick göra det. han sa: Vad/hur ska jag göra då?!? Prata med prästen sa jag. Det gick hur bra som helst.
    Så här efteråt känns det lite roligt att det var brorsan som fick hålla brudbuketten under vigselakten.

Svar på tråden Val av tärna?