Val av tärna?
De är än så länge dryga året kvar tills jag ska gifta mig men har sedan en tid tillbaka funderat på vem/vilka som ska bli min tärna.
Har flyttat en hel del i mitt liv vilket inneburit att jag av natuliga skäl inte har någon vän som följt mig genom hela livet (och som jag idag umgås mycket med). Ska bjuda två vänner(som jag känt sen jag var 6 år ungefär) på bröllopet men de känns inte naturligt att ha någon av dem som tärnor eftersom vi umgåts väldigt sparsamt de senaste åren. Utan de som jag har i tanken är en vän som jag studerade med (känt i fem år ungefär) men som idag bor 50 mil ifrån mig. Vi pratar relativt ofta med varandra men ses desto mer sällan. De andra två, är två vänner som jag lärt känna i den här nya staden jag nu bor i. Den ena jobbar jag med så henne träffar jag och pratar med dagligen (umgås även en hel del på fritiden) och den andra umgås jag också väldigt mycket med på fritiden. De som känner mig bäst idag är de två sistnämna men de känns samtidigt lite konstigt (och sorgligt) att min tärna/tärnor är människor som jag bara känt i dryga två år. Eller är de inget problem?
Så frågan är vilken/vilka av dessa tre jag ska välja. Lättast hade så klart varit att välja alla tre, men eftersom de är brudparet som står för klänning osv känns de aningen för dyrt. Sen känns de inte heller rätt med tanke på att min man bara ska ha en bestman.
Hur skulle ni göra?