• Igia

September 2009 del. 5

Jösses. En ny tråd redan och hur många inlägg som helst på en dag. Märks att det börjar närma sig

Jag har inte skrivit nåt nytt i min förlovningsring och i sambons har vi bara lagt till datumet för vigsel. I min vigsel har jag bara valt TnT 090919. Fick inte plats så mkt mer....

Vi har varit ringlösa sedan kristi flygare... Provade ringarna igår och känns nästan konstigt nu att ha ring istället

Vi kommer nog att ha lite snacks typ pinnar och jordnötter som står i baren. men inte så mkt ngr paket kanske. Kommer ju ha vickning så då får de lite att tugga på ändå

Här hände inte så mkt, men ni som varit med ett tag kommer kanske ihåg att jag pratat om en solist till vigseln som är kompis till oss. Ville ju inte fråga honom innan han svarat att han kommer.
    Nu var det så att han hann flytta och vi skickade till gamla adressen och eftersändning tagit slut... SÅ när jag ringde och frågade om han skulle komma hade ingen aning om vad jag pratade om hahaha! Men om han kommer frågar jag honom om han vill sjunga för nu är jag så trött på dessa körer som inte kan bestämma sig!

• Igia

Oj, en halv uppsats... Sorry tjejer!

• Igia

Hej på er!

Kommer inte ihåg vem det var som frågade... Så mkt att läsa ikapp... Men Pernillas brudbutik är kanon. Har beställt likadana skor som hon säljer fast från matildas fest.

Var på ett sko party med pernilla och hon är jättetrevlig.

I helgen har jag och min mamma gjort klart alla dukar så det känns bra att det blir klart oxå. Har även fått hintar om att festhäftet är på G

Min klänning har inte kommit än men den borde bli klar under veckan som kommer. Annars ligger vi bra till.

Vi kommer att dansa vals och det blir lite mer vals efter oxå för alla.

• Igia

TesshjärtaFred: Så mkt försenad... Men det då kommer den ju bara en vecka innan du ska gifta dig. Hmm, nä det där får hon ta och skynda på. Hon får ju säga att du gifter dig den 29 aug...

Kanske måste skicka ett mail jag med å höra hur det går...

• Igia

Håller tummarna för det. Mailade millys nyss jag med men jag har ngr veckor till på mig...

Jag har inte bestämt än. Har ett par stay up's som är som "onsynliga" men det hänger lite på vädret. Vill inte ha egentligen men kanske skönt för fötterna. Tänker bestämma mig på dagen, men de är i "färgen" puder vad nu det är

TesshjärtaFred skrev 2009-08-16 21:42:12 följande:
    Jag har tänkt vara barbent faktiskt. Eventuellt att jag köper ett par stay ups, har inte riktigt bestämt mig, men det lutar åt barbent. Har skor med öppen tå och tycker att det är så fult när man ser strumpbyxorna. Har mailat lite mer med sömmerskan jag beställt min klänning från nu i kväll och hon skrev "Det tar 3 dagar ungefär när dem skickar den för dem skickar med dhl och dem är snabba. Ditt bröllop är den 5 sept så vi kommer att hinna utan problem. Få inte panik utan jag ska göra i ordning den i tid."Känns lite betryggande iaf.
  • Igia

Jag tror ang strumpbyxor vs stay ups så är det nog lättare med stay ups pga av klänningen, men det beror ju på vilken modell man har. Jag kommer ha stay ups för jag gillar inte strumbyxor. De åker ner lite i grenen och korvar sig i midjan å så. Men man tar det man gillar bäst och vad som funkar praktiskt...

Vi kommer att sköta dukningen själva och gör det dagen innan på fm. Kommer att ha svarta dukar med silver löpare, blå och mörkgrå/silver blockljus, svarta små små blockljus och blå värmeljus. Stolarna kommer att vara klädda i vitt med ett svart band.

Sedan kommer vi att ha blå karaffer för vin och vatten. Blockljusen kommer stå på blå glasassietter i grupper om tre ljus. Sen har jag silverskålar som buketterna ska ligga i.

Funderade ett tag på om jag skulle ha nåt som blockljusen stod i typ sand men vet inte om jag orkar hålla på...

Kommer iaf att få bilder idag eller imorgon på mitt liv så det känns bra.

• Igia

FiaoJonny: Lite så tänkte jag oxå. Man tänker kanske inte så mkt på det om de står i nåt eller bara på fatet...

• Igia

MaLevi: Jag har köpt velourtyg på jysk som jag gjort till löpare.

Emertin: Jag tycker det är jätteroligt att pyssla och fixa inför en fest. Gör två-tre sådana fester om året så det är extra roligt att få göra det på sin "egen" fest.

Vi kommer att ha bröllopsbubblor...

• Igia

Hmmm, hade skrivit ett långt inlägg med det ville sig inte...

Har iaf fått de första bilderna på klänningen idag. Lite småändringar men det er lovande ut

Vi åker upp till Sundsvall nästa vecka för att träffa prästen, cateringen, konditor och titta på lokalen.

• Igia

Håller vi tummarna för det. Hade ett sånt här hemma oxå men hittade inget. Kände att jag inte riktigt nådde fram till hon son var här tyvärr. Hon gick på sitt...

Men de har rätt mkt fint men dyrt

carolaj83 skrev 2009-08-19 09:53:21 följande:
    38 dagar kvar, mmmmidag har jag homeparty här hemma med bh:ar några tjejkompisar kommer hit ska bli väldigt mysigt och jag hoppas verkligen jag hittar något som funkar till min klänning ska även försöka hinna åka iväg o beställa tårta+ ställning idag innan jag hämtar äldsta barnet på dagis
Svar på tråden September 2009 del. 5