• Igia

September 2009 del. 5

Ja, det måste lösa sig på nåt sätt för jag orkar inte leta ny klänning nu...

emertin skrev 2009-08-24 11:40:45 följande:
    Oj... men dom får väl sy som sjutton och sen går det ju att skicka med expressbud och det lär dom ju få göra då. Du ska se att det ordnar sig.
  • Igia

Blir väl jättebra det där!

Hade du tänkt att det skulle vara lila istället för det röda tillsammans med den gröna servetten? Jag tycker inte du behöver leta ihjäl dig efter lila om du inte vet vart de finns...

Mirfak skrev 2009-08-24 14:29:51 följande:
    Jag har testat duka lite lätt här hemma, skulle gärna höra era åsikter om den...Jag tror att det blir bättre utan dom lila små dropparna runt den lilla vasen, vad tror ni?Det är inte rätt tallrikar, utan det kommer vara runda, vita. Men jag har inga sånna själv, så det fick bli det närmaste jag hade...Jag har tänkt att ha lila servetter istället för dom röda, men det blev ganska snyggt med röda i... Ska jag kanske köra på dom och strunta i att fara runt hela stan för att hitta just rätt nyans av lila?
  • Igia

Hallå på er!

Vi har precis kommit hem från Sundsvall och fått en massa avklarat... Vi har pratat med prästen, catering, tårta, hotell... Har även lyckats fixa två som ska sjunga under vigseln.

Tess: Har du fått ngr bilder på att den är klar? Jag har fått massa bilder nu efter lite irriterande mail till Millys. Min stackars kontaktperson är så gullig och kämpar med att min klänning ska bli klar. De kommer att skicka min i början på nästa vecka.
    Men Mejan måste väl kunna sätta lite press på de? Hennes service framstår ju inte så bra om hon inte får hem kläningar i tid...

• Igia

Har inte kommit så långt som till smycken. Vill prova frisyr och klänning så ska jag bestämma mig sen Har gjort ett par örhängen som jag ev kommer ha, då blir det nog inget halsband och så kör jag på ett armband istället. Har ett gäng hemma som det nog får bli nåt av.
    Har gjort en hårdeko oxå som vi ska prova i frisyren.

Tildamy: Jag skulle nog valt bort halsbandet och haft armband istället. Blir mkt strass runt ansiktet... Men det kanske inte gör nåt. Svårt när man inte sett det på dig.

• Igia

Vad skönt. Då hoppas vi på det!

TesshjärtaFred skrev 2009-08-27 15:14:55 följande:
    Dagens besked om klänningen är att de ska skicka den den 28:e, vilket är i morgon. Men lite tur är den här på måndag, och förhoppningsvis behöver jag inte göra så mycket ändringar på den. Har dock gått ner 6 kilo sen måttagning så hon kanske får ta in den lite. Men det ska vara lugnt har hon sagt. Håll tummarna!
  • Igia

Shit, vi skulle ju oxå ha provsmakat tårta igår... Det glömde vi Får göra det ikväll innan den smälter bort
    Annars är det det gamla vanliga, väntar på klänningen

• Igia

Har varit en sväng på IKEA idag och köpt lite filtar till stolarna ute och lite doftljus till toaletterna... Nu tror jag att vi har inhandlat allt som ska fixas här hemma. Läsk och sånt ska vi handla i Sundsvall på torsdagen innan...

Vi kommer inte heller ha ngr blommor i kyrkan, I den kyrka vi ska vara är det blått tak över altaret så det passar oss alldeles utmärkt

• Igia

Vi verkar ligga i bra fas i denna tråd. Min sambo kidnappas idag han med. Fast han tror att han skulle iväg på ett jourjobb... De dyker väl in här snart för att hämta grejer är jag rädd

Är nästan mer nervös för han än jag var för mig hahaha. Märkligt!

Vi är bjudna på hawaii fest idag så jag ska dit och hjälpa till eftersom hennes sambo är med på sexan...

• Igia

Hallå!

Här har det inte varit mkt bröllop under helgen. Sambon var ju iväg på sexa och jag på hawaiifest. Skönt att tänka på nåt annat ett tag.

Har fått bilder på min klänning med broderier. Den kommer bli kanon så det känns skönt.

Tess: Skönt att den är skickad, nu håller vi tummarna för att det inte är så mkt ändringar

• Igia

19 dgr... Undrar om det är nåt vi borde göra Känns som det mesta är klart men ändå inte... provsmink och provuppsättning ska göras, naglar och sola lite... Vad mer? Skriva ut vigselprogram, lägga över musik, öva på dansen var det ja

Svar på tråden September 2009 del. 5